כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ילך למשפחות הנפגעים

ישראל החלה ליירט את ארנקי הקריפטו של החמאס

מאז תחילת המלחמה, מערכת הביטחון בישראל פועלת לראשונה לטובת חסימת זרימת כספי הקריפטו לחמאס. הסטארטאפ הישראלי Lionsgate Network המתמחה במחקר ושחזור של מטבעות קריפטו, התגייס בימים אלה לטובת איתור ויירוט ארנקי הקריפטו של החמאס

ישראל החלה ליירט את ארנקי הקריפטו של החמאס
איתור ויירוט ארנקי הקריפטו של החמאס צילום: Lionsgate Network

מאז תחילת המלחמה, מערכת הביטחון בישראל פועלת לראשונה לטובת חסימת זרימת כספי הקריפטו לחמאס. הסטארטאפ הישראלי Lionsgate Network המתמחה במחקר ושחזור של מטבעות קריפטו, התגייס בימים אלה לטובת איתור ויירוט ארנקי הקריפטו של החמאס.

המאבק הישראלי החדש נגד ארנקי הקריפטו של החמאס כבר רשם הצלחה משמעותית עם הקפאה של כ-100 חשבונות. החברה קוראת לציבור לדווח על ארנקי קריפטו שחשודים כקשורים לחמאס על-מנת להקפיאם.

גורם טכנולוגי במערכת הביטחון פנה בימים אלה לחברה הישראלית Lionsgate Network לטובת צייד ארנקי הקריפטו של החמאס, וכבר נרשמה הצלחה: כמאה ארנקי קריפטו ראשונים של ארגוני קש של החמאס נחסמו.

זו הפעם הראשונה בעולם שמתבצעת פעילות מסודרת המרוכזת על ידי חברה אחת שמטרתה לאתר ארנקי קריפטו של החמאס ולחסום אותם. מאז התקפת החמאס ב-7 באוקטובר וכחלק מפעילות Lionsgate Network עבור מערכת הביטחון הישראלית, הוקפאו לבקשת רשויות אכיפת החוק בישראל יותר מ-100 חשבונות בבינאנס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, במטרה לפגוע במימון של ארגון הטרור.

ממחקר של חברות ניתוח נתוני קריפטו עולה כי בין החודשים אוגוסט 2021 ליוני 2022 הועברו כ-93 מיליון דולר לארנקי קריפטו של הג'יהאד האסלאמי, ו-41 מיליון דולר הועברו לחמאס. ב'וול סטריט ג׳ורנל' הבהירו לאחרונה כי אי אפשר לדעת האם כספים אלה שימשו למימון המתקפה חסרת התקדים על העוטף והסביבה.

שימוש בארנקי קריפטו מאפשר להעביר כספים ללא פיקוח רגולטורי של הבנקים. שר הביטחון יואב גלנט הגיב ביוני השנה על הצלחת ישראל לתפוס כספים של ארגון חיזבאללה ואמר כי המטבעות הדיגיטליים הפכו את הפעולות לעצירת מימון ארגוני טרור למאתגרת מאוד.

מנכ"ל חברת Lionsgate Network, בצלאל איתן רביב: "Lionsgate Network פועלת בחזית תחום ניתוח בלוקצ'יין בעולם. עם צוות המומחים שלנו, יש לנו את היכולת לזהות ולנטר עסקאות קריפטו בזמן אמת. יכולת זו מאפשרת לנו לסמן תנועות פיננסיות חשודות ולהגיב במהירות לאיומים פוטנציאליים, בטרם יתממשו. בימים אלו אנו פועלים להפשרת כספי התמיכה בארגוני טרור, לטובת העברתם למשפחות הנפגעים".

Lionsgate Network מציעה שירות למעקב ושחזור נכסי קריפטו המסייע לאנשים, עסקים וארגונים להשיב מטבעות קריפטוגרפים אבודים, גנובים או בלתי-נגישים. החברה מזמינה את ציבור ההאקרים ומומחי הבלוקצ'יין לסייע באיתור ארנקי קריפטו נוספים של החמאס על מנת להביא להקפאתם.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל קריפטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד