י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הנקמה החרדית: ממשלת אחדות בלי לפיד ובנט

החלום המתוק של החרדים עשוי להתגשם: ממשלת אחדות בתיווכם, בלי לפיד ובנט ואפילו בלי איווט • טור שבועי

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר

ככל שהבחירות מתקרבות הספקולציות גוברות, אמנם מספר המפלגות המתמודדות וזהותן לא משתנה באופן דרמטי, מלבד כחלון שנוגס בעיקר בכוחו של לפיד, ומעברים פנימיים של קולות בתוך גוש הימין, ועדיין, דווקא המעברים הקטנים הללו עשויים להיות קריטיים.

הממשלה הבאה תקום על בסיס חשבונות אישיים, וכשהחרדים יהוו ככל הנראה לשון מאזניים, ממש כמו בימים הטובים. נתניהו או הרצוג-לבני תלויים בהם לחלוטין, ובלי 15+ אצבעות חרדיות אין לאף אחד מהם סיכוי להרכיב ממשלה.

בפוליטיקה, כמו בחיים האמיתיים, יש לכושר ההרתעה משקל רב. בקדנציה האחרונה הושפלו המפלגות החרדיות עד דק, ה'אחים' לשעבר בנט ולפיד אילצו את נתניהו להשליך אותם לספסלי האופוזיציה, והתעללו בהם במשך קדנציה שלמה. כעת, דומה כי הגיעה שעת הכושר 'לנקום'.

נקמה זו מטבעה אינה לצורך פורקן רגשות, אלא בכדי לבסס את אלמנט ההרתעה. בפעם הבאה, יחשבו המפלגות הדתיות שש פעמים לפני שירמסו את החרדים לטובת בן ברית מזדמן.

וזה החישוב הבסיסי: ממוצע של כ-20 מנדטים של הליכוד ומספר דומה מהעבודה. מעט יותר מ-15 מנדטים חרדים ועוד כעשרה של כחלון אמורים להספיק בשופי לקואליציה של ממשלת אחדות, שתותיר בחוץ את בנט ולפיד יחד, ואפילו את ליברמן...

הנקמה המושלמת
ומדוע שהשותפים האחרים לקנוניה יחפצו בכך?

ובכן, קודם כל אין להם ברירה. נתניהו והזוג המוזר של העבודה תלויים לחלוטין בחסדיהן של המפלגות החרדיות. לפיכך, האחרונות יכולות לכפות עליהן ממשלת אחדות שכזו.

שנית, בסופו של יום, לכולם זה מתאים: נתניהו יתנקם בלפיד, בנט וליברמן, שבלאו הכי אינם אהובים עליו, הוא אמנם ייאלץ לבלוע את הצפרדע של לבני, אך המחיר שווה. בביתו הפוליטי [הליכוד] יציג זאת כקואליציה שנכפתה עליו בידי החרדים, ובביתו הפרטי יוכל להרים כוסית עם שרה. לחיי בנט.

הרצוג, ששבע מרורים הרחק ממנעמי השלטון [יו"ר אופוזיציה לא נחשב] ויודע שהסכינים ממתינות במקרה של כישלון, יבין שמדובר במוצא אחרון להישאר מנהיג השמאל.

מה שנותר לנחש במקרה כזה הוא אופן חלוקת העוגה: האם נתניהו יישאר ראש ממשלה לקדנציה שלמה ויעניק לעבודה 2 תיקים בכירים, או שמא נצפה ברוטציה הבלתי אפשרית של שנתיים נתניהו, שנה הרצוג ושנה לבני...

'הכל בידיים של הרב שטיינמן', כמו שהכריזה כותרת 'מעריב' לפני זמן מה.
בנט חרדים לפיד אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד