כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות הביקורת

משרד האוצר יציג מתווה פיצויים מתוקן

משרד האוצר יציג הערב מתווה פיצויים מתוקן בעקבות הביקורת הציבורית על המתווה הקודם. לפי מה שיוצג, מילואימניקים עם ילדים יקבלו 3,000 ש"ח. יחד עם זאת, הפיצוי המקסימלי לעסקים עצמאיים יגיע לכ-14 אלף שקלים

משרד האוצר יציג מתווה פיצויים מתוקן
חורבות קיבוץ ניר עוז צילום: אריק מרמור, פלאש 90

משרד האוצר יציג הערב (ראשון) מתווה פיצויים מעודכן במסגרתו המענק המקסימלי לבעלי עסקים יגדל מ-18% ל-22%. לפי דיווח "כאן 11", הפיצוי המקסימלי לעצמאים קטנים יגדל מכ-8,200 שקלים במתווה המקורי לכ-14 אלף שקלים.

עוד לפי המתווה מילואימניקים עם ילדים יקבלו מענק של כ-3,000 ש"ח, וחקלאים שפועלים בטווח של 20-7 קילומטרים מרצועת עזה יקבלו החזר כמעט מלא על הפסדיהם.

מתווה זה מגיע אחרי ביקורת על המתווה הקודם שהוצג במשרד האוצר. במכתב חריף ששיגר השר ניר ברקת הוא תקף את המתנהלות שר האוצר וקרא לכנס בדחיפות את הקבינט החברתי-כלכלי.

במכתב, שיועד להגיע לעיני מזכיר הממשלה ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה, הוא כותב כי "מאז יום ה-9 באוקטובר דורש משרדי לגבש תוכנית סיוע לעסקים המותאמת למצב החירום ולמאפייניו. לאחר פגישות עם נציגי כל הסקטורים במגזר העסקי, ובדיקות נוספות שביצע הצוות המקצועי במשרדי, גיבשנו מתווה הנותן מענה מיטבי למצב".

"לצערי הרב, ולמרות דרישתי בדיוני הקבינט מנציגי האוצר לתאם את מסלולי הסיוע עם המגזר העסקי ועם משרדי, משרד האוצר פרסם מתווה שלא אושר בקבינט ואינו עונה לצרכי המגזר העסקי. בכוונתי להביא לאישור הקבינט תוכנית סיוע כלכלי למגזר העסקי שתותאם בהסכמה רחבה ככל שניתן עם נציגי המגזר העסקי", כך לדבריו.

משרד האוצר פיצוי כספי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד