ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אור ירוק מתריעה: תמרורים לא תקינים ברחבי הארץ

מתנדבי אור ירוק מצאו ממצאים מדאיגים בכל רחבי הארץ. אור ירוק: "כשהתמרורים לא ברורים, שבורים או לא נכונים הם יוצרים בלבול בקרב הנהגים"

אור ירוק מתריעה: תמרורים לא תקינים ברחבי הארץ

במסגרת פעילות עמותת אור ירוק למען בטיחות התושבים, ערכו לאחרונה מתנדבי העמותה בדיקה במספר יישובים ברחבי הארץ בכדי לבדוק האם ישנם תמרורים לא תקינים המסכנים את חייהם. מספר ממצאים מדאיגים נמצאו בבדיקות.

ברחוב לוי אשכול בתל אביב נמצא שילוט שאינו תקין וכמו כן הסדרת המהירות גם היא איננה תקינה. תמרור המורה על המהירות המירבית בה יש לנהוג בכביש זה דהוי, מתקלף, מוטה הצידה, מוסתר על ידי ענפי עצים ומותקן על גבי עמוד שאינו תקני. כמו כן, באותו הרחוב קיים תמרור מהירות של 50 קמ"ש בסמיכות לתמרור מהירות של 30 קמ"ש.

בנוסף בתל אביב, במחלף רוקח לכיוון אוניברסיטת תל אביב, קיים שלט מסובב אשר הנהגים אינם יכולים לראות את אשר הוא מורה.

בראש העין, בצומת הרחובות קיבוץ גלויות ומנור, נמצא תמרור אשר מבלבל את משתמשי הדרך ועלול לגרום לסכנה ממשית. הסדרה לא ברורה של שילוט דרך אשר מתריע בפני עבודות בכביש קיימת בלב העיר ראש העין. התמרור אשר מזהיר בפני סיום הדרך הנו דהוי ולא קריא ומחסומי הדרך מסוכנים ואינם מוצבים כהלכה, מה שעלול לגרום לאסון במקום.

בחדרה, בצומת הרחובות משמר הגבול וגוש חלב נמצא שלט שאינו תקין ועלול לגרום לתאונה בכל רגע נתון. השלט, אשר מורה על כיוון נסיעה, הושחת וטרם תוקן, מה שיכול לגרום לבלול מצד נהגי הדרך ולהביא לאסון במקום.

במחלף ירקונים שבכביש 40 לכיוון דרום, נמצא כי קיים שילוט שאינו תקני. השלט, נפגע מרכב במהלך תאונה ולא תוקן עד היום, מה שמציב את הנהגים בחוסר ודאות אשר עלולה לגרום לאסון במקום.

עמותת אור ירוק: "מטרת התמרורים היא לשרת את הנהג, להנהיג ולכוון אותו. כאשר התמרורים לא ברורים, שבורים, לא נכונים או דהויים, מטרה זו אינה מתגשמת והתמרורים יוצרים בלבול בקרב הנהגים. על הרשויות המקומיות לדאוג לכך שהתמרורים ביישובים תקינים וכי הם משרתים כראוי את ציבור הנהגים".
אור ירוק תנועה תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד