ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

יותר מאלף איש חגגו 'גאולה' במוסקבה • צפו

האירוע הגדול התקיים במוסקבה, בראשות רבה של רוסיה ובהשתתפות תזמורת 'המנגנים' ומוטי שטיינמץ • גלריה

מוטי שטיינמץ בהתוועדות. צילום: אלי סגל
מוטי שטיינמץ בהתוועדות. צילום: אלי סגל

תחת הכותרת "כשיפוצו מעיינתך חוצה", התאפסו מעל אלף מיהודי מוסקבה, לחגיגת "חג הגאולה – י"ט כסלו" - יום שיחרורו של מייסד חסידות חב"ד בעל התניא ושו"ע הרב, אדמו״ר הזקן, באירוע רב רושם שזכרונו לא יימחה זמן רב.

באירוע התאספו שבת אחים גם יחד מכל שבטי יהודי בירת רוסיה, לחגיגה גדולה ומרשימה בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שכיבד את החגיגה במשא המרכזי, לצדם של נואמים רבים, בהם: אורח הכבוד שליח חב"ד ורב העיר חרקוב שבאוקראינה הרב משה מוסקוביץ, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה ר' אלכסנדר ברדה, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים הנגיד החסידי ר' לוי לבייב, ידידי הקהילה מר שיפרין ומר אמינוב – כאשר כל אחד בדרכו ובסגננו, הביא את דבר הפצת המעיינות בעולם בכלל וברוסיה בפרט – דברים חמים ונרגשים שעוררו את הציבור הענק, להתקרב עוד יותר לאורה של תורה וחסידות.

בערב בא לביטוי עבודת עשרות שלוחי חב"ד הפועלים בכשלושים בתי חב״ד השונים במוסקבה, כאשר כל שליח הגיע להשתתף באירוע עם קבוצה גדולה מבני קהילתו.

על החלק המוזיקלי הופקד הבעל מנגן מוטי שטיינמץ מבני-ברק, בליווי התזמורת המורחבת של "המנגנים" בניצוחם של שלום ווגשל ומוישי רוט.

החגיגה הגדולה אורגנה כמידי שנה, על ידי הגבאים בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" והיא נערכה באולם המפואר והגדול "איירופעייסקי" במרכז העיר מוסקבה, חגיגה שהמשכה בהתוועדות חסידית מרוממת עד לשעות הקטנות של הלילה.













































































































מוסקבה חבד חג הגאולה מוטי שטיינמן בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד