ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תומכי חמאס

זלנסקי על ניסיון הלינץ בישראלים: "חלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה"

התפרעויות במחצ'קלה שברוסיה בניסיון לבצע לינץ בישראלים, הביאו את נשיא אוקראינה להגיב על כך: "נשיא רוסיה השתמש בהשמצות אנטישמיות". המון זועם פרץ למטוס לאחר שמועה כי יש בו ישראלים. שדה התעופה נסגר. שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, פועל מול הרשויות ברוסיה לאבטחת שלומם של ישראלים ויהודים במקום

זלנסקי על ניסיון הלינץ בישראלים: "חלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה"
ההמון תוקף ניידת משטרה צילום: צילום מסך
נשיא אוקראינה הגיב לנסיון הלינץ בישראלים בשדה התעופה בחבל דגסטן היום על ידי המון מוסלמי זועם. "סרטונים מחרידים ממחצ'קלה, רוסיה, שבו המון זועם פרץ לשדה התעופה בחיפוש אחר אזרחים ישראלים בטיסה מתל אביב. אין מדובר בתקרית בודדת במחצ'קלה, אלא בחלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה כלפי מדינות אחרות, המופצת על ידי הטלוויזיה הממלכתית, מבקרים ורשויות".
עוד אמר הנשיא זלנסקי שנמצא במלחמה עם פוטין: "שר החוץ הרוסי השמיע שורה של התבטאויות אנטישמיות בשנה האחרונה. גם נשיא רוסיה השתמש בהשמצות אנטישמיות. עבור ראשי התעמולה הרוסית המדברים בטלוויזיה הרשמית, רטוריקה של שנאה היא דבר שבשגרה. אפילו ההסלמה האחרונה במזרח התיכון עוררה הצהרות אנטישמיות של אידיאולוגים רוסים. האנטישמיות והשנאה הרוסית כלפי מדינות אחרות הן מערכתיות ושורשיות עמוקות. שנאה היא המניעה תוקפנות וטרור. כולנו חייבים לפעול יחד כדי להתנגד לשנאה".
האירוע החל לאחר שהמון מוסלמי זועם הגיע הערב לנמל התעופה דאגסטן ברוסיה בנסיון לבצע לינץ בישראלים, לאחר שנפוצו שמועות ברשתות החברתיות המקומית כי טיסה מתל אביב נחתה במקום. המפגינים ניסו להפוך ניידת משטרה. בחבל דגסטן מתגוררים מוסלמים רבים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המצב בקרב אנשי הקהילה המקומית המונה מאות בני אדם, כרגע רגוע. מטוסים שהיו אמורים להגיע לשדה התעופה מחצ'קלה מופנים לשדות תעופה אחרים.

ועדת החקירה של הרפובליקה של דאגסטן פתחה תיק פלילי על "מהומות המוניות". משרד הפנים של המחוז הפדרלי של צפון הקווקז הצהיר כי כל המשתתפים בהתפרעויות בשדה התעופה "יעצרו ויובאו לדין". יש לציין כי רוסיה אירחה את בכירי חמאס אחרי הטבח הברברי שביצעו בדרום, ולכן לא מפתיע לראות ניסיונות לינצ'ים בישראלים.

הכל החל כשמאות אנשים התאספו בשדה התעופה לפני הגעת הטיסה מתל אביב. זה קרה לאחר קריאות שהתפשטו בערוצי טלגרם להגיע לשדה התעופה ולבדוק מכוניות ליד הבניין בשל הגעת "פליטים מישראל". הקהל עצר מכוניות שיצאו משדה התעופה ובדק את הדרכונים של הנוסעים.

כמה שעות לאחר מכן פרצו מפגינים לבניין שדה התעופה, הם נכנסו לחדרים וצעקו סיסמאות אנטישמיות. בהמשך רצו כמה אנשים למסלול הנחיתה וניסו לעלות על המטוס שהגיע מתל אביב.

סוכנות התחבורה האווירית הפדרלית דיווחה כי שדה התעופה סגור "עד שהמצב יתנרמל, עקב חדירת אלמונים לרציף נמל התעופה".

ממשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ נמסר: מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום. משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי (המל"ל) עוקבים אחר התפתחות האירועים בדרום רוסיה במחוז דגסטאן. ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים ויהודים באשר הם ולפעול בנחרצות נגד הפורעים ונגד ההסתה הפרועה המופנית כלפי יהודים וישראלים.

שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, פועל מול הרשויות ברוסיה לאבטחת שלומם של ישראלים ויהודים במקום.

גורם ביטחוני בכיר על האירועים ברוסיה: "מדובר באירוע שטרם הסתיים. מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים נמצאים כרגע מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה. אנחנו פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה ברגע שהתנאים יאפשרו. גורמי הביטחון בישראל והשגריר הישראלי פועלים מול גורמי הביטחון המקומיים. הנושא מטופל בצירים הרלוונטיים"

ממשלת דאגסטן פרסמה הצהרה שבה נאמר כי "המצב בשליטה".

"אנו קוראים לתושבי הרפובליקה להתייחס למצב הנוכחי בהבנה. הרשויות הפדרליות וארגונים בינלאומיים עושים כל מאמץ להביא להפסקת אש נגד אזרחי עזה", נכתב בהצהרה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד