ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
שונאים את עזה

דניס רוס: "פעם הייתי בעד הפסקת אש עם חמאס, אבל לא עכשיו"

הדיפלומט האמריקני לשעבר דניס רוס אמר כי הוא תומך במלחמה בעזה עד לחיסול חמאס, והדגיש כי מדובר ברצון של מנהיגים ערבים, לא רק של ישראל וארה"ב. רוס ציטט מפקד צבאי ישראלי שאמר: "אם לא נביס את חמאס, לא נוכל לחיות כאן"  

דניס רוס: "פעם הייתי בעד הפסקת אש עם חמאס, אבל לא עכשיו"
הפגזות בעזה צילום: צילום מסך, רשתות חברתיות

הדיפלומט האמריקני לשעבר דניס רוס אמר כי הוא תומך במלחמה בעזה עד לחיסול חמאס, והדגיש כי מדובר ברצון של מנהיגים ערבים, לא רק של ישראל וארה"ב.  במאמר ב"ניו יורק טיימס", הוסיף רוס כי ישנם ישראלים רבים המאמינים שחייהם בתוך ישראל, לאחר מה שקרה ב-7 לחודש, "מונחים על כף המאזניים".

מבחינתם, המשך חמאס פירושו המשך תקיפת ישראל, וחיזבאללה הלבנוני, בין אם יכריז על "מלחמה אמיתית" על ישראל כעת או לא, ללא ספק יעשה זאת בהמשך. רוס ציטט מפקד צבאי ישראלי שאמר: "אם לא נביס את חמאס, לא נוכל לחיות כאן".

"מטרתן של הקבוצות הללו, ששתיהן מגובות על ידי איראן, היא להפוך את ישראל בלתי ניתנת למגורים ולגרור את הישראלים לעזוב: בעוד איראן הכחישה מעורבות במתקפת חמאס, עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, דיבר זמן רב על כך שישראל לא תשרוד עוד 25 שנה, והאסטרטגיה שלו הייתה להשתמש בארגונים הללו כדי להשיג את המטרה הזו".

רוס מכהן כיום בתפקיד היועץ במכון וושינגטון, והיה אחד האדריכלים להסכמי שלום בתקופת שלטונם של ג'ורג' בוש וביל קלינטון.

"בעבר אולי הייתי בעד הפסקת אש עם חמאס במהלך סכסוך עם ישראל. אבל היום ברור לי ששלום לא הולך להיות אפשרי עכשיו או בעתיד כל עוד חמאס נשאר שלם ושולט בעזה. יש לסיים את כוחו ויכולתו של חמאס לאיים על ישראל - ולכפות על אזרחי עזה סבבי אלימות נוספים".

רוס כתב: "להביס את חמאס אי אפשר לעשות רק עם תקיפות אסטרטגיות מהאוויר, כמו שהצלחנו לעקור את דאעש במוסול, עיראק או רקה, סוריה, מהאוויר. במאבק הזה, לארצות הברית היו שותפים מקומיים שעשו את הלחימה הקרקעית הנוראה בערים בזמן שכוחותינו תקפו אותם ברובם מהאוויר".

"ישראל לא היחידה שמאמינה שהיא חייבת להביס את חמאס. במהלך השבועיים האחרונים, כשדיברתי עם גורמים ערבים ברחבי האזור שאני מכיר זמן רב, כל אחד אמר לי שיש להשמיד את חמאס בעזה. הם הבהירו שאם חמאס ייתפס כמנצח, זה ייתן תנופה לאיראן ומשתפי הפעולה שלה ויעמיד את הממשלות שלהן במגננה".

חמאס עזה ארצות הברית פלסטינים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד