כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אבוט משיקה בישראל את Absorb

התומך המתכלה הראשון בעולם בעל יכולת להתמוסס בגוף תוך פרק זמן מבוקר

אבוט משיקה בישראל את Absorb
rt

אבוט, חברת התרופות ומוצרי הבריאות ויצרנית סימילאק למהדרין, מודיעה על השקה לראשונה בישראל של טכנולוגיה פורצת דרך ומהפכנית בעולם בתחום מחלות הלב - Absorb™ (אבזורב). Absorb הינו תומך מתכלה משחרר תרופה (BVS- Bioresorbable Vascular Scaffold), המציג רף חדש בטיפול בחולים בשל יכולתו להתמוסס בגוף לאחר שהשלים את התמיכה בעורק שעבורה הוא הושתל.
מחלות לב הינן הגורם המוביל לתמותה בקרב נשים וגברים ברחבי העולם, ומחלת עורקים כלילית היא מחלת הלב הנפוצה ביותר. מחלת עורקים כלילית כרוכה בהתכווצותם או בחסימתם של עורקים המזרימים דם ללב וכן בכאבי חזה, קוצר נשימה וסיכון מוגבר להתקף לב. מדי שנה מבוצעים במדינת ישראל כחמישים אלף צינתורים, Absorb הוא מכשור רפואי ראשון מסוגו לטיפול במחלת עורקים כלילית (CAD), המחלה הנפוצה ביותר מבין מחלות הלב וגורם התמותה הראשון בעולם בקרב אנשים בגיל שישים ומעלה, המטופלת כיום באמצעות צינתור. עד היום ניתן היה למצוא בישראל אך ורק סטנטים המושתלים בגופו של המטופל ונשארים בגוף לצמיתות. הסטנטים נמצאים בשימוש בעולם ובישראל קרוב ל- 25 שנה וכעת, אבוט מציגה את Absorb, התומך המתכלה המאפשר תמיכה לאורך פרק הזמן הדרוש לעורק על מנת להחלים באופן טבעי.
Absorb פועל על ידי שיחזור זרימת הדם בלב בדומה לסטנט מתכתי, אך הוא מתמוסס בתוך הגוף עם הזמן, בהותירו אחריו כלי דם גמיש יותר, אשר ביכולתו להמשיך בתפקוד ובתנועה טבעיים יותר מפני שהוא חופשי מהסטנט המתכתי הקבוע. Absorb עשוי מחומר בשם polylactide, חומר המתמוסס באופן טבעי, אשר שימושו נפוץ בשתלים רפואיים כגון תפרים מסיסים. המכשיר נקרא תומך (scaffold) כדי להדגיש שמדובר במבנה זמני, בניגוד לסטנט המתכתי, שהינו שתל קבוע.
" Absorbמציג חדשנות מהפכנית אמיתית, הפותחת בפנינו עידן חדש בתחום הטיפול בחולים הסובלים ממחלת עורקים כלילית." אומר פרופסור רן קורונובסקי, מנהל המערך לקרדיולוגיה במרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון) ואחד מהחוקרים העיקריים של הניסויים הקליניים שנעשו בשימוש ב-Absorb: "קרדיולוגים ומטופלים נרגשים לרגל זמינותו של Absorb בישראל מכיוון שהוא מהווה את אחת הטכנולוגיות המתקדמות בעולם בטיפול בחסימות בעורקי הלב".
היתרונות הפוטנציאליים לטווח הארוך של התומך המתמוסס הינם משמעותיים, הן ברמה הטיפול והן ברמת כלכלת הבריאות. ברמה הטיפולית: התומך מאפשר לכלי הדם להתרחב ולהתכווץ לפי הנדרש, בכדי להגביר את זרימת הדם בלב בתגובה לפעילויות רגילות כגון התעמלות. כמו כן, קיימת הרחבת האפשרויות בטיפול ובאבחון, מה שמוביל להפחתה בעלויות; צמצום הצורך לטיפול ארוך-טווח בתרופות נוגדות קרישה ושחרור התערבויות עתידיות מהפרעותיו של שתל קבוע, כגון אשפוזים חוזרים הנובעים מצורך בהתערבויות פולשניות חוזרות.
Absorb נתמך קלינית באמצעות נתונים מדעיים מבוססים, שהתבצעו במסגרת מחקרים קליניים בינלאומיים בקרב כעשרת אלפים מטופלים בטווח מתמשך של חמש שנים. הנתונים מהמחקרים הבינלאומיים מראים, כי Absorb מציע יתרונות הדומים לסטנטים משחררי תרופה הטובים מסוגם, שהם התקן המקובל בטיפול, אך עם היתרון המשמעותי של יכולתו להתמוסס בגוף. עוד מראים הנתונים, כי אנשים שטופלו באמצעות Absorb לקו באנג'ינה (כאבי חזה) בהיקף נמוך באופן משמעותי לאחר הטיפול. כאבי חזה הינם אחת התופעות הנפוצות ביותר עם תדירות גבוהה בעקבות השתלות סטנטים. זהו ממצא חדשני בהתחשב בהשפעתם של כאבי חזה על איכות חייהם של אנשים ועול עלותם על מערכות הבריאות.
"Absorb הנו דוגמה מובילה למסירותה של חברת אבוט לקידום תוצאות עבור מטופלים באמצעות טכנולוגיות חדשניות. אבוט נותרה מחוייבת למתן מענה לדרישה ההולכת וגוברת של רופאים ומטופלים לייצור תומך וסקולרי מסיס," אמר ג'ון מ' קאפק, סגן נשיא בכיר, חטיבת מכשור רפואי באבוט העולמית. "אנו גאים להיות החברה הראשונה שהביאה לשוק תומך משחרר-תרופה מתכלה, אשר יש לו הפוטנציאל לחולל מהפכה באופן שבו רופאים מטפלים בחוליהם הסובלים ממחלת עורקים כלילית." Absorb זמין בלמעלה מ-60 ארצות ברחבי העולם ונעשה בו שימוש בטיפולים של למעלה מ-75,000 אנשים הסובלים ממחלות לב.

אודות התומך המתכלה
התומך המתכלה Absorb, בדומה לצינורית מרושתת, מיועד לפתוח כלי דם חסום ולהחזיר את זרימת הדם בלב. Absorb נקרא תומך כדי להדגיש שמדובר במבנה זמני, בניגוד לסטנט המתכתי, שהינו שתל קבוע. התומך מספק תמיכה לכלי הדם עד שהעורק יכול להישאר פתוח בכוחות עצמו ואז הוא מתמוסס באופן טבעי. Absorb מותיר את המטופלים חופשיים משתל מתכתי קבוע ומאפשר לכלי הדם להמשיך בתפקוד ובתנועה טבעיים יותר.
BVS של אבוט משחרר את התרופה everolimus, תרופה המעכבת שגשוג תאים אשר נעשה בה שימוש במערכות סטנט של אבוט הייעודיות ללב בשם XIENCE. התרופה everolimus פותחה על ידי חברת נוברטיס (Novartis Pharma AG), אשר מאפשרת לאבוט להשתמש בה במכשירי כלי דם משחררי-תרופה. התרופה everolimus הוכחה כמעכבת צמיחת תאים לא רצויה בתוך הסטנט, בזכות מאפייניה נוגדי השגשוג.
סימילאק מדע תינוקות אוכל תזונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד