כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
היום ה-24 למלחמה

דו"צ: "הכנסנו כוחות נוספים לעזה"; הירי לדרום נמשך; פיגוע בי-ם

מלחמת 'חרבות ברזל': כוחות צה"ל ממשיכים בהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועה | דיווח בעזה: טנקים של צה"ל נכנסו לרחוב סלאח א-דין, ציר מרכזי ברצועת עזה | פיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים, המחבל נוטרל. לפי הדיווח של מד"א ישנו פצוע קשה במקום | כל העדכונים 

דו"צ: "הכנסנו כוחות נוספים לעזה"; הירי לדרום נמשך; פיגוע בי-ם
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / צילום מסך לפי סעיף 27א'

לילה עמוס בפעילות מבצעית ואווירית: תקיפות מהאוויר בעזה, בלבנון, בסוריה, בג׳נין, ועל פי דיווחים זרים גם נגד שיירת משאיות נשק איראניות בגבול עירק-סוריה שהיו בדרך להעביר נשק לאזור הגבולות עם ישראל.

במקביל, צה"ל המשיך במהלך הלילה בהרחבת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה. בהיתקלויות עם מחבלים ברצועת עזה, חיסלו לוחמי צה"ל עשרות מחבלים אשר התבצרו במבנים וניסו לפגוע בכוחות. במהלך אחד מהאירועים, כלי טיס בהכוונת הלוחמים בשטח תקף מבנה כינוס של ארגון הטרור חמאס ובו מעל ל-20 מחבלים.

במהלך הלילה, לוחמי צה"ל בשטח הרצועה זיהו מחבלים חמושים ועמדה לשיגור נ"ט במרחב אוניברסיטת "עזהאר" ברצועה והכווינו מטוס קרב שתקף אותם. בנוסף, ביממה האחרונה הותקפו כ-600 מטרות ביניהן מחסני אמצעי לחימה, מקומות מסתור וכינוס של פעילי חמאס ועמדות נ"ט.

כל העדכונים:

13:00 - משרד הבריאות של חמאס בעזה: 8,306 הרוגים ו-21,048 פצועים - מתחילת המלחמה

12:30 - הקהילה היהודית באיראן ארגנה היום הפגנות בבירה טהראן ובעיר אספהאן למען עזה תחת הכותרת "ליהדות אין קשר לציונות". במהלך ההפגנה אף הונפו שלטים בעברית המגנים את "הפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני"

11:50 - מאיר גבאי, שבתו נרצחה במתקפת הפתע, נטרל את המחבל בירושלים

11:25 - אזעקות באשקלון, אשדוד ועוטף עזה. לא דווח על נפילות, לבד מרסיס על גג של בית באחד המושבים במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים בגוף, או נזק.

11:20 - כוחות צה"ל ומג"ב פעלו הלילה במבצע נרחב לסיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין בתום המבצע נעצרו 51 מבוקשים, מתוכם 38 פעילים בארגון הטרור חמאס, במהלך הפעילות כלי ההנדסה חשפו מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת לכבישים על מנת לפגוע בכוחות.

11:13 -‏הפיגוע בירושלים | מנכ"ל מד"א: פצוע קשה בזירה. המשטרה: הדקור - שוטר, המחבל נוטרל בתום מרדף

11:07 - עיתונאי עזתי מספר על הטנקים בפאתי עזה: "התקשרו אלינו שהטנק נמצא ליד צומת נצרים. אנחנו צועקים לאנשים ואף אחד לא מקשיב. ראו אותו בעיניים גם מהים. הטנק עומד ויורה פגזים לעבר כל מי שמתקרב אליו"

11:00 - חשד לפיגוע בירושלים: מחבל נוטרל בתחנת הרכבת הקלה.

10:51 - אזעקה בעוטף

10:45 - דובר צה״ל על הדיווחים שטנקים של צה״ל נראו בפאתי העיר עזה: מתנהלת לחימה בתוך רצועת עזה. הלוחמים חיסלו הלילה עשרות מחבלים שהתבצרו במבנים וניסו לפגוע בכוחות שנעו לכיוונם. אנחנו מבצעים פעולה קרקעית מורחבת לתוך הרצועה - כוחות נעים לכיוון המחבלים, המחבלים מתבצרים בשטחי כינוס ואנחנו תוקפים אותם מהאוויר.

10:30 - רותי, בת דודתה של שני לוק, סיפרה: "קיבלנו הודעה רשמית אתמול מצה"ל וזק"א עם מכתב כתוב שבו נאמר לנו שנמצאה עצם מבסיס הגולגולת, שזהה ל-DNA של שני. הרופאים קבעו שאדם לא יכול לחיות ללא העצם הזו, ולכן הם הסיקו שהיא מתה. הם התייעצו עם שני מומחים נוספים שפסקו את זה וגם עם רב".

10:24 - צבע אדום עוטף עזה

10:20 - אחותה של שני לוק, החטופה בעלת האזרחות הישראלית-גרמנית, הודיעה באינסטגרם כי גם אחותה נמצאה בין הנרצחים.

09:30 - דיווח בוושינגטון פוסט: ישראל הסכימה להאצת פעולות הבדיקה הנדרשות כדי להכניס לרצועה כ-100 משאיות סיוע ביום.

09:20 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל בדרום לבנון. מתחילת המלחמה, הצהירו על 49 פעילים שחוסלו.

09:00 - המטח לנתיבות ולעוטף בדקות האחרונות היה כבד: בין 30-40 שיגורים. אותרו שתי זירות נפילה ללא נפגעים, באחת הזירות פגיעה ישירה במבנה ריק עם הרס, זירה שנייה סמוך לחומה של בית, כאמור בשתי הזירות לא אותרו נפגעים. 

08:58 - הצתת רכבים הלילה ברמלה-עדכון: משטרת רמלה פתחה הלילה בחקירה , עם קבלת דיווח בגין הצתת מספר כלי רכב בעיר. בתום הערכת מצב ,ניתוח הזירה ואיסוף ממצאים, עולה שהרקע לאירוע הינו פלילי.

08:55 - בג"ץ דחה עתירה שביקשה להורות על הפעלה מלאה של טיסות אל-על בשבת. זאת מכיוון שמאז השבת של השבוע הראשון למלחמה, ישנה ירידה הדרגתית בביקוש לטיסות ארצה

08:50 - מטח לנתיבות ועוטף עזה 

08:45 - בית החולים לגליל בנהריה עדכן על מצב הפצועים מאירוע התהפכות הטנק בצפון אתמול: פצוע אחד במצב אנוש, מורדם ומונשם. אחד נוסף מאוד מאושפז באורח בינוני בטיפול נמרץ, ופצוע שלישי מטופל במצב קל.

08:40 - ‏האו"ם: אתמול נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח 33 משאיות, שהעבירו סיוע הומניטרי כמו מים, מזון ואספקה רפואית. מדובר במספר המשאיות הגדול ביותר שנכנס לרצועה מפתיחת המעבר.

08:30 - מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון נגד הפסקת אש: ״אנשים שקוראים להפסקת אש עכשיו, לא מבינים את חמאס. זה בלתי אפשרי. זו תהיה מתנה לחמאס, כי הם ינצלו את הזמן כדי לבנות מחדש את ההתחמשות שלהם, יצירת עמדות חדשות כדי להיות מסוגלים להתגונן מפני ההתקפה הישראלית. אנו בעולם חדש״

08:00 - ישראל סירבה לבקשת ארה״ב לדחות את הפעולה הקרקעית בעזה. בשיחות שהתנהלו מול בכירי הממשל, ארה״ב העבירה בקשה להתחיל בפעולה הקרקעית בעיכוב של יממה. בישראל סירבו לבקשה בגלל המעבר לשעון החורף - מחשש שהזזת השעון תגרום לשיבושים לא רצויים במערכות בזמן תחילת הפעולה

07:40 - הותר לפרסן כי רס"ל (במיל') ינון פליישמן בן 31, מירושלים, לוחם שריון בגדוד 71, עוצבת הברק, נהרג אמש (א') כתוצאה מהתהפכות טנק בצפון הארץ. בנוסף קצין צה"ל במילואים ולוחם במילואים מעוצבת הברק נפצעו באורח קשה.

07:30 - צה"ל פועל משעות הלילה במחנה הפליטים ג'נין. ארבעה מחבלים נהרגו בחילופי אש שהתפתחו, מחבלים נוספים נפצעו. נחשפו מטענים על הצירים בפיצוץ יזום של כוחות ההנדסה, הושמדו מקומות שבהם נמצאו אמל"ח ותחמושת. צה"ל תקף באמצעות כלי טיס חמושים שסיכנו את הכוחות.

כוחות צה"ל השמידו את השער המפורסם שבכניסה למחנה הפליטים ג'נין.

07:20 - הג'יהאד האיסלאמי, הודיעו כי שניים מאנשיו נהרגו בחילופי אש עם כוחות צה"ל בחניתה שבגבול לבנון - איברהים עותמאן ומוסטפא חוסיין.

07:10 - מטוס קרב של צה"ל תקף הלילה משגרים מהם בוצעו השיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל אמש.

07:00 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, ודיבר על זרימת הסיוע הומניטרי מיידי לאזרחים בעזה. סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה בריאיון לתוכנית הטלוויזיה "60 דקות" כי לוושינגטון "אין כוונה או תוכניות לשלוח כוחות לישראל או לעזה".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ג'נין לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד