כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מתווה ברשות המיסים

הרכב שלכם נפגע במלחמה? זה מה שצריך לעשות אם

מאז המתקפה הרצחנית בתחילת המלחמה נפגעו אלפי מכוניות, חלקן נגנבו לשטחי רצועת עזה וכעת ברשות המיסים מפרסמים את המתווה למתן פיצויים לבעלי הרכבים

רכבים שרופים בניר עוז
רכבים שרופים בניר עוז צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בימים קשים אלה צריכים אלפי אזרחי ישראל לא רק להתמודד עם הכאב על המלחמה אלא גם עם אובדן של מכוניתם. מאז המתקפה הרצחנית בתחילת המלחמה נפגעו אלפי מכוניות, חלקן נגנבו לשטחי רצועת עזה וכעת ברשות המיסים מפרסמים את המתווה למתן פיצויים לבעלי הרכבים. בדרך כלל אנחנו רגילים שחברת הביטוח היא זו שמפצה אבל במלחמה המנגנון עובד אחרת ורשות המיסים אחראית על הפיצוי במסגרת קרן הפיצויים.

מכיוון שכך, רשות המיסים מפרסמת את עיקרי המתווה שישמשו את כל אזרחי ישראל שמכוניתם נפגעה חלקית או נהרסה או נגנבה לרצועת עזה. ראשית, רשות המיסים מודיעה כי רכבים שהיו בישובים במרחק של עד 4.0 (ארבעה) קילומטרים מגבול הרצועה נגררו ועודם נגררים בימים אלה בעבודה מאומצת לשני חניונים שאליהם מגיעים שמאים של רשות המיסים כדי לבדוק את היקף הנזק. בעלי הרכבים יכולים לברר היכן הרכב שלהם באמצעות שיחה לטלפון 074-7617166 בשעות 9:00 עד 17:00, או באמצעות מייל. בנוסף גם נציגי מס רכוש מגיעים למלונות שבהם שוכנים מפונים מישובי הדרום וניתן לברר עמם.

באשר לרכבים – אם זהו רכב בליסינג מימוני או ברכב שקיים עליו שיעבוד – יש לפנות למשעבד ולקבל הוראות לאן יועברו כספי הפיצויים. לחלופין להציג מכתב מחברת הליסינג או הגוף המממן המציין את גובה החוב שנותר והוראות לאן להעביר את כספי הפיצויים. אם מדובר ברכב בליסינג תפעולי – יש לדווח לחברת הליסינג על דבר הפגיעה וחברת הליסינג תגיש את התביעה.

אם הרכב הוא פרטי יש לספק לרשות המיסים את מספר הרכב, שם בעל הרכב ומספר תעודת זהות ותמונות או כל מידע אחר שמעידים על הנזק. אם הרכב הוא אובדן להלכה, כלומר נהרס לחלוטין -יש לצרף אישור על העדר הגשת תביעה לחברת הביטוח בה מבוטח הרכב.

עוד מדגישים ברשות המיסים שאם הרכב נגנב לשטח רצועת עזה ויש בו מערכת איתור אז יש לפנות לחברת האיתור ולצרף דוח המעיד על איכון הרכב שהועבר לעזה. אם אין בו מערכת איתור, יש לנסות ולהביא תיעוד על מיקום הרכב לפני שנעלם, סרטונים, פרטי עדי ראייה וכיוצא בזה. ברשות המיסים מדגישים כי הפיצויים ישולמו תוך 21 ימי עסקים מהמועד בו המסמכים הוגשו כנדרש.

 

 

ניר עוז חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד