ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
התייחסות ראשונה

הקרמלין על ניסיון הלינץ' בשדה התעופה: "התערבות מבחוץ"

דובר הקרמלין הגיב לתיעודים הקשים שהגיעו אמש משדה התעופה מחצ'קלה בדגסטן, בהם נראו מפגינים אנטישמים מנסים לבצע לינץ' בנוסעים שהגיעו מתל אביב, וטען כי מדובר בהתערבות חיצונית

הקרמלין על ניסיון הלינץ' בשדה התעופה: "התערבות מבחוץ"
ההמון הזועם פורץ לשדה התעופה צילום: צילום מסך

דובר הקרמלין מגיב לראשונה לאירועי אתמול (ראשון) בשדה תעופה בדגסטן במהלכם ניסו מפגינים לבצע לינץ' בנוחתים מטיסה שהגיעה מתל אביב. הדובר הסיר את האחריות מעל רוסיה וטען כי זו "תוצאה של התערבות חיצונית".

עוד טען כי האשמים הם "מבקשי רעתה של רוסיה שהשתמשו בתמונות שמתעדות את הסבל בעזה כדי להסית". הדובר אמר כי פוטין יקיים ישיבה בה "ידונו בניסיונות של המערבים לנצל את האירועים במזרח התיכון כדי לפלג את החברה הרוסית".

הבוקר עדכנו רשויות אכיפת החוק של דאגסטן כי הן עצרו 60 מתפרעים בנמל התעופה מחצ'קלה. ממשרד הפנים נמסר: "העצורים נמסרו למחלקות המשטרה הטריטוריאלית להמשך הליכים". בסך הכול, עד הבוקר מסרה המשטרה, זוהו "יותר מ-150 משתתפים פעילים", כ-1,500 בני אדם השתתפו בהתפרעויות.

נזכיר כי הכול החל אמש כשמאות מוסלמים התאספו בשדה התעופה לפני הגעת הטיסה מתל אביב. זה קרה לאחר קריאות שהתפשטו בערוצי טלגרם להגיע לשדה התעופה ולבדוק מכוניות ליד הבניין בשל הגעת "פליטים מישראל". הקהל עצר מכוניות שיצאו משדה התעופה ובדק את הדרכונים של הנוסעים.

כמה שעות לאחר מכן פרצו מפגינים לבניין שדה התעופה, הם נכנסו לחדרים וצעקו סיסמאות אנטישמיות. בהמשך רצו כמה אנשים למסלול הנחיתה וניסו לעלות על המטוס שהגיע מתל אביב.

ממשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ נמסר: "מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום. משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי (המל"ל) עוקבים אחר התפתחות האירועים בדרום רוסיה במחוז דגסטאן. ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים ויהודים באשר הם ולפעול בנחרצות נגד הפורעים ונגד ההסתה הפרועה המופנית כלפי יהודים וישראלים".

נשיא אוקראינה הגיב לניסיון הלינץ בישראלים בשדה התעופה בחבל דגסטן היום על ידי המון מוסלמי זועם. "סרטונים מחרידים ממחצ'קלה, רוסיה, שבו המון זועם פרץ לשדה התעופה בחיפוש אחר אזרחים ישראלים בטיסה מתל אביב. אין מדובר בתקרית בודדת במחצ'קלה, אלא בחלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה כלפי מדינות אחרות, המופצת על ידי הטלוויזיה הממלכתית, מבקרים ורשויות".

דאגסטן חמאס מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד