כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מיתון בפתח

תרחיש האימים של מודי'ס - האינפלציה תגיע לכמעט 7%

לאחר שאמרה שהמלחמה עלולה להתרחב ולפגוע בעוצמה הכלכלית של המדינה ולסיכוי בהחזרת חובותיה - כעת החברה מפרסמת את הסיבות לכך

תרחיש האימים של מודי'ס - האינפלציה תגיע לכמעט 7%
מדדי בורסה. אילוסטרציה צילום: Flash90

סוכנות הדירוג מודי'ס פרסמה דו"ח בו פורטו התרחישים שלפי דעתם של כלכלני הסוכנות, עימם ישראל עלולה להתמודד בתום הלחימה. הם הפחיתו באופן חד את תחזית הצמיחה שלהם לשנה האזרחית הבאה וכן הם טוענים כי עלולה להיות ירידה בתוצר הישראלי ברמה של 1.4% מה שאומר למעשה שישראל תיכנס למיתון. בנוסף לכך הם חתכו בתחזית הצמיחה של השנה הנוכחית מ־3.5% ל־2.8%. רמה זו הינה דומה לתחזית הצמיחה של בנק ישראל ושל משרד האוצר.

בנוסף לכך, החברה מתריעה כי התרחיש המפחיד ביותר יהיה במצב של "סטגפלציה קלאסית", בו המיתון יגיע לרמה גבוהה מאוד של 6.8%, לשם ההשוואה, האינפלציה הנוכחית עומדת על פחות ממחצית מכך - 3.3%.

לפני עשרה ימים החברה הודיעה היום (חמישי) על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל, העומד על רמה של A1, תחת מעקב הורדת דירוג. לדברי החברה, ההחלטה התקבלה בשל פרוץ העימות האלים והבלתי צפוי בין ישראל לחמאס, זאת בתגובה למתקפה רחבת היקף של חמאס. החברה בוחנת את השפעתו של העימות על דירוג האשראי של מדינת ישראל. משמעות ההחלטה היא שבכוונת החברה לעקוב בחודשים הקרובים אחר ההתפתחויות באזור, ובמקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני, היא עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. החברה מציינת כי תהליך הבחינה עלול להיות ארוך משלושה חודשים, כפי שמקובל במקרים דומים.

החברה עוד מציינת כי בעוד שפרופיל האשראי של ישראל הוכיח בעבר את עמידותו בפני התקפות טרור ועימותים צבאיים, חומרת העימות הצבאי הנוכחי מעלה את החשיפה, הגבוהה יחסית של ישראל, לסיכונים גיאופוליטיים, ומגדילה את הסבירות להשפעה מהותית ומתמשכת על דירוג האשראי. בשל כך, במהלך תקופת המעקב, החברה תתמקד במשכו ובהיקפו של העימות הצבאי, ותבחן את השפעתו על מוסדות המדינה, ואפקטיביות המדיניות בפרט, הקופה הציבורית והמשק בכללותו.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד