כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מי כעמך ישראל

מרגש: מרכז הקליטה החרדי שמארח ללא תשלום אלפי פליטי מלחמה

נקודה של אור בימים קשים אלו: אלפי נפשות שברחו ישירות מקו האש מתארחים במרכז הקליטה החרדי שהוקם באישון ליל בבני ברק. מעטפת אירוח מלאה שכוללת סידורי לינה, ארוחות חמות, פעילויות לילדים ומבוגרים ואפילו תלמוד תורה וכולל אברכים. השבוע נערכה במקום ברית מילה מרגשת במיוחד. מי כעמך ישראל

מרגש: מרכז הקליטה החרדי שמארח ללא תשלום אלפי פליטי מלחמה
ילדים מהדרום לומדים במרכז הקליטה צילום: באדיבות המצלם

בעוד המלחמה בעזה נמשכת, מרגש במיוחד להיכנס למרכז הקליטה והאירוח שהוקם באישון ליל בבני ברק, עם פרוץ המלחמה.

מיד לאחר שמחת תורה, כשהחלו להתברר מימדי האסון בעוטף עזה ואלפי משפחות ברחו מבתיהם, כאשר חלקם אינם יודעים לאן פניהם מועדות, הוקם מרכז הקליטה והאירוח האדיר בבני ברק.

מרכז הקליטה (או 'המרק"ל', כפי שהם נוהגים לכנות אותו בראשי תיבות) הוקם באולמי השמחות 'כליל מלכות', כאשר הרב מנחם כרמל העניק את השימוש באולמות שבבעלותו לטובת המיזם ללא תמורה. עם כל יום שחולף, עוד ועוד משפחות מגיעות להתארח במרכז. במתחם קבלת הפנים הם משובצים במקומות לינה ברחבי העיר בני ברק, ובמהלך היום, החל מהשעות המוקדמות של הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, המקום שוקק חיים.

השר במשרד החינוך חיים ביטון במרכז הקליטה

באולם אחד מוגשות ארוחות עשירות שלוש פעמים ביום, כאשר במקביל נערכות באולם השני פעילויות מרתקות לכל הגילאים מסביב לשעון. מופעים מטובי האומנים שמגיעים לשמח את הפליטים בהתנדבות, פעילויות יצירה, פינת קריאה פעילה וקומזיצים מרגשים אל תוך הלילה.

בימים האחרונים אף התייסדו במקום תלמוד תורה ובית ספר לבנות ואף כולל אברכים, וקול תורה עולה ומרומם עוד יותר את האווירה הייחודית השוררת במתחם. רגע מרגש במיוחד היה השבוע כאשר ברית מילה חגיגית התקיימה במרכז הקליטה, בן למשפחה שברחה מביתה הנמצא בקו האש.

האולם בו סועדים מידי שבת מאות משפחות מאז פרוץ המלחמה

איך הכל התחיל? "האמת היא שלא תכננתי את כל זה", אומר ל'בחדרי חרדים' הרב בערל רבינוביץ, מייסד המרכז. "זאת היתה יוזמה מהרגע להרגע. הבנתי שיש מאות משפחות שאין להם איפה לישון, יצרתי קשר עם הרב כרמל והוא נרתם בשמחה לתת את אולמות השמחה ללא עלות. מכאן הכל היסטוריה".

"לא האמנתי איזה ביקוש אדיר יהיה למרכז הקליטה. ההודעה על אפשרות האירוח התפשטה במהירות ופשוט התחילו להגיע עוד ועוד משפחות", הוא משתף. "היום אנחנו עומדים על יותר מ400- משפחות
שמתארחות כאן וקרוב ל2500- ילדים".

ברית למשפחה מהדרום

הרשויות מסייעות במימון הפעילות?

"לצערי כמעט ולא. אנחנו פועלים בעיקר בזכות מתנדבים מסורים שנמצאים כאן מהבוקר עד הלילה, אמנים שונים שמגיעים בהתנדבות מלאה לשמח את הפליטים".

"אני רוצה לציין לשבח מיוחד את ממלא מקום ראש העיר בני ברק והמועמד לראשות העיר חנוך זייברט, שנרתם לסייע ולעזור ככל יכולתו ואכן סייע לנו רבות בכל האמצעים העומדים לרשותו. זה פשוט מיזם אזרחי, של אנשים טובים ויקרים שפועלים ימים ולילות כי הם מבינים את גודל השעה".

זייברט וכרמל במרכז הקליטה

 

מלחמת חרבות ברזל בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד