כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צרות של אחרים

הדילמות של הבנק האמריקאי לקראת החלטת הריבית

ביום רביעי צפויה הכרזת הריבית של הבנק האמריקאי | הבנק העלה את הריבית בחדות מרמה כמעט אפסית במרץ '22 ל-5.25-5.55 אחוזים כעת

הדילמות של הבנק האמריקאי לקראת החלטת הריבית
אילוסטרציה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

הריביות הגבוהות והאינפלציה שגואה, גורמים לזוגות רבים בארצות הברית להדק את החגורה בזמנים אלו. "במהלך הקיץ, בעלי ואני רצינו ללכת לחתונה כדי להכיר את התינוק החדש שלנו לקרובים", מספרת בראיון לטלוויזיה האמריקאית סטודנטית למשפטים ואם לשניים שמתגוררת בסנט לואיס, "בסופו של דבר הוא נסע לבד. אנחנו מנסים שלא יהיו לנו חובות, אז צמצמנו לעשות דברים ביחד כמשפחה".

הזוג זה הוא אחד ממאות אלפי האמריקאים שחשים את הניסיון האגרסיבי של הפדרל ריזרב בארצות הברית להוריד את האינפלציה הגואה משיא של יותר מ -9% בשנה שעברה ביוני הקרוב יותר ליעדו של 2%. תוך כדי זה, הבנק העלה את הריבית מרמה כמעט אפסית במרץ '22 ל-5.25-5.55 אחוזים כעת. למרות שהבנק לא העלה את הריבית במהלך הפגישה הקודמת בספטמבר, צעד זה הצביע על כך שהריבית תמשיך להישאר גבוהה יותר למשך זמן רב יותר" כשרשויות מנסות להילחם באינפלציה.

במקביל, ההסלמה במזרח התיכון וכן אפשרות מחודשת של השבתה של ממשלת ארה"ב - הגבירו את הוויכוח אם הפד יעלה את הריבית שוב השבוע. המשימה אותגרה עוד יותר על ידי העובדה שלמרות שינויים במדיניות המוניטרית כמו האבטלה, שעולה בדרך כלל עם שיעורי ריבית גבוהים יותר, היא דווקא נותרה בשפל של עשורים רבים, כאשר רק 3.8 אחוז מהאמריקאים מחוסרי עבודה.

 

נדל"ן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד