י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"הכנסת דלק זה קו אדום"

ויכוח השרים על הסיוע ההומניטרי לעזה

"ההסברה הישראלית לא ממצה את עצמה. הכנסת דלק זה קו אדום". אמרה השרה שאשא ביטון. בן גביר הוסיף ואמר: "בזמן הזה יש לך שם נשים וילדים שמתעללים בהם" | הדברים נאמרו בתגובה לשר דרמר שתמך בהכנסת סיוע לעזה "כדי לקנות זמן ולגיטימציה בעולם" | ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הסיוע ההומניטרי מאפשר לישראל מרחב פעולה חשוב כדי לממש את מטרות המלחמה"

ויכוח השרים על הסיוע ההומניטרי לעזה
השר רון דרמר צילום: ערוץ כנסת

הקבינט המדיני דן אמש (ראשון) בהרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, כאשר בתוך הדיון מתפתח ויכוח בין השרים השונים.

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר טוען: "מהיום הראשון אמרתי שצריך את הסיוע ההומניטרי כחלק מאסטרטגיית הלחימה, כדי לקנות זמן ולגיטימציה בעולם".

השרה יפעת שאשא ביטון אמרה בתגובה: "אז אם מהיום הראשון הייתם נלחמים גם על ההסברה באותה הנחישות, גם זה היה קונה לנו זמן ולגיטימציה בעולם. זה שהעולם בא אלינו בדרישות האלה זה אומר שההסברה הישראלית לא ממצה את עצמה. הכנסת דלק זה קו אדום".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בישיבה הקבינט: "התחלנו עם שתי משאיות של סיוע הומניטרי אבל זה לא נגמר שם. בזמן הזה יש לך שם נשים וילדים שמתעללים בהם".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הסיוע ההומניטרי מאפשר לישראל מרחב פעולה חשוב כדי לממש את מטרות המלחמה. הסיוע ההומניטרי הוא לא של ישראל, אלא של גורמים בינלאומיים. מדובר במזון ותרופות שנבדקים ומפוקחים פיזית ע״י גורמי ביטחון ישראלים ועוברים דרך מצרים. כלל המשלוחים מיועדים לאוכלוסייה האזרחית - ואם יתברר שהם נלקחים ע״י חמאס הם יופסקו".

מלחמת חרבות ברזל איתמר בן גביר הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד