י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החלטת הממשלה

צעד משמעותי: העובדים הזרים שיחליפו את העזתים בענף הבנייה

הממשלה ממשיכה לפעול לשמירת הרציפות התפקודית של ענף הבנייה וכבר בשבוע הבא תצא משלחת מהמשרד למולדובה לצורך הבאת כוח עבודה לארץ באופן מזורז

צעד משמעותי: העובדים הזרים שיחליפו את העזתים בענף הבנייה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

בהמשך להחלטת הממשלה שאושרה ביום שישי ה-27.10.2023, תצא בשבוע הבא משלחת של רשות האוכלוסין וההגירה לבחינה ומיון של כ-1,200 עובדים לענף הבניין בקישינב, מולדובה. את הבחינות יערכו בוחנים מקצועיים מטעם התאחדות הקבלנים, במשך ארבעה ימי מבחנים. העובדים ייבחנו במקצועות ברזלנות, טפסנות, טייחות וריצוף ואלו שייעברו את המבחנים בהצלחה, ייכנסו בחודשים הקרובים ארצה לעבודה בענף הבנייה.

כיום עומדת מכסת העובדים הזרים על 30,000, כאשר בכפוף למיצוי 80% ממכסה זו, היא תוגדל בעוד 20,000 עובדים בארבע פעימות. בנוסף לכך, משרד הבינוי והשיכון ייעל את מנגנון ההקצאה של חברות הביצוע הזרות העומדת על 12,000 עובדים ולהגדיל אותן בעוד כ- 3,000 עובדים.

החלטת הממשלה, תמומש בין היתר על-ידי קידום סבבי מיונים נוספים במולדובה ובסין, תוך אישור הקלות לאופן המיונים, על ידי הגדלת פעילות חברות הביצוע ועל ידי קידום הבאת עובדים ממדינות נוספות, והחזרת עובדים אשר עבדו באופן חוקי בישראל וסיימו את תקופת ההיתר שלהם.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד