י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
תוך כדי הלחימה

מקומם: אלפי פועלים פלסטינים נכנסו לישראל

8000 פועלים פלסטינים נכנסו לישראל. כך אישרה ישראל בשבועות האחרונים והם יופנו לשל תחומים ובעיקר לענפים שסובלים ממחסור חמור בימים אלה כמו ענפי הבניה והחקלאות

מקומם: אלפי פועלים פלסטינים נכנסו לישראל
פועלים פלסטינים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל אישרה בשבועות האחרונים את כניסתם של 8000 פועלים פלסטינים מהגדה לישראל. המהלך אושר ע"י השב"כ וצה"ל בשל מחסור חמור במספר הפועלים בארץ. הפועלים הופנו לעבוד בחברה קדישא, מלונות שחלקם אוכלסו במפונים מהדרום, ואזורי תעשיה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

בישראל פועלים להפנות פועלים פלסטינים נוספים גם לענפים אחרים שסובלים ממחסור, כמו הבניה והחקלאות. הנושא יידון מחר (שלישי) בקבינט החברתי-כלכלי לבקשת ראש הממשלה.

לפני כשבוע דווח על מחלוקת ששוררת בממשלה על המשך כניסת חקלאים פלסטינים מיהודה ושומרון לישראל. שר החקלאות אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, קרא להמשיך את כניסתם של אלפי עובדים ומזהיר מפני ההשלכות על ענף החקלאות במידה ולא תתאפשר כניסתם של העובדים.

מנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען שמדובר בסכנה ליישובים ביהודה ושומרון, ולטענתו הכנסת העובדים בעת הזו היא חוסר אחריות לאור המתיחות הגוברת באזור. השר בן גביר מגובה בעמדת משטרת ישראל.

כיום נכנסים לישראל 9,000 עובדים מתוך 90,000 עובדים. השר דיכטר מבקש להכניס עוד 8,000 עובדים, אך השר בן גביר מציע פתרונות אחרות כמו גיוס מתנדבים מהשירות הלאומי.

מלשכת השר בן גביר נמסר אז: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגד להכנסת פועלים מאיו"ש לצורך העסקתם בענף החקלאות (ובכל ענף אחר) זאת נוכח הסכנה הטמונה בהכנסת פועלים פלסטינים ליישובים בעת מלחמה. לתפיסת השר הפועלים מהרשות יגיעו מוסתים, עושים עליהם מניפולציות שישראל פוגעת בילדים כביכול בכוונת מכוון, וכי יש סכנה ממשית שפועלים אלה יימצאו בלב ריכוזים ישראלים או בקרבת ילדים ונשים".

בלשכת בן גביר אומרים כי "עמדת השר מגובה בעמדת המשטרה לפיה אין להכניס פועלים פלסטינים מאיו"ש בעת הזו".

פלסטינים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד