כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הבוקר שאחרי: כך סיקרו היומונים את פרישת ישי

המפץ הפוליטי שהתרחש אמש חדר אפילו את מסננת היומונים: מי השמיט את התואר 'רב', מי דיווח על המהומות ומי לא התייחס כלל?

פלאש90
פלאש90

פרישתו של אלי ישי מש"ס לאחר שלושים שנה מתבטאת גם בעיתונות החרדית האשכנזית. כל עיתון ועיתון, כדרכו ונטייתו הפוליטית, בחר לסקר את הפרישה.

בעיתון 'המודיע' - ביטאונה של 'אגודת ישראל', הכותרת הייתה "ח"כ אלי ישי פרש מש"ס והודיע על הקמת מפלגה חדשה",‏ בגוף הכתבה ניתן לישי התואר ר' ולא הרב, ונכתב כי צפויים להיות ברשימה גם נציגים מהמגזר הדתי לאומי. ב'המודיע' ציטטו אף את הודעת ש"ס היוצאת למערכת הבחירות בראשות הרב אריה דרעי, מלוכדת תחת הנהגת מועצת חכמי התורה.

בעיתון 'יתד נאמן' - ביטאונה של 'דגל התורה', הכותרת שניתנה הייתה - "חה"כ הרב אלי ישי הכריז על פרישה מש"ס והקמת מסגרת פוליטית חדשה". בגוף הכתבה נכתב כי אחרי 30 שנה מתוכם 14 שנים בראשות התנועה, הכריז הרב ישי על דרכו החדשה.

"ואמר כי העם אתנו כי העם רוצה אחדות, העם אתנו כי העם רוצה צדק חברתי, העם רוצה דאגה לעניים ולשכבות החלשות, הוא לא פירט מי ירכיב את הרשימה אך מסתמן כי ח"כ יוני שטבון שפרש מהבית היהודי יחבור אליו", נכתב ביתד.

בעיתון 'הפלס', ביטאונה של 'בני תורה', ‏תחת הכותרת "חה"כ אלי ישי הקים מפלגה חדשה" ללא תואר הרב, נכתב כי אלי ישי קיים מסיבת עיתונאים במלון רמדה, בה הודיע על רשימה חדשה, ישי לא חשף את שם המפלגה.

הפלס גם מתייחס למהומות - "בתום האירוע פרצה קטטה המונית בין עשרות מתומכי ישי לתומכי דרעי במהלכה התפרצו האחרונים לאולם וקרעו שלטים שהוצבו על הבמה".

בעיתון 'המבשר', ביטאונה של סיעת שלומי אמונים, בחרו להתעלם מהקמת המפלגה ופרישתו מש"ס. יש לציין כי בעיתון עצמו, במשך כל התקופה האחרונה, יצא חה"כ מאיר פרוש בהסברה מדוע לא להצביע למפלגות ימניות שאינן חרדיות.

כך זה היה נראה:






אלי ישי יומונים עיתונות בוקר דרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד