כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המשטרה: שוד רכב; המשפחה: פיגוע לאומני אכזרי

הותר לפרסום: לאחר שבועיים - החשודים חזרו לשחזר את שוד הרכב בו הושלך הנהג ונהרג • המשפחה לא מקבלת את גרסת המשטרה

ארכיון
ארכיון

לאחר שבועיים, הוסר צו איסור הפרסום מחקירת שוד הרכב בצומת אלון בה נזרק אברהם בן ציון ז"ל מרכב בצומת אלון ונפצע קשה - דבר שהוביל את מותו.

לאחר 15 יום של חקירה מאומצת ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י ושירות הביטחון הכללי. אמש (ב'), שלושת החשודים תושבי כפר עקרבה מזרחית לצומת תפוח בשומרון, שיחזרו את שוד הרכב.

מהשחזור עולה, כי השלושה תכננו שוד רכב, בו הם מתנגשים ברכב וכאשר הנהג בודק את הנזק לרכבו אחד השודדים תוקף בגז מדמיע וגונבים את רכבו.

באירוע שאירע בט' כסלו, השלושה יצאו מכפרם במטרה לגנוב רכב. במהלך נסיעה מאחורי רכבו של אברהם בן ציון ז"ל תושב נתיב הגדוד שבבקעה, התנגשו קלות ברכבו של אברהם בכוונה לגרום לו לצאת מהרכב. לאחר שיצא מרכבו ריססו על פניו גז מדמיע וגנבו את רכבו.

אברהם נפצע באורח אנוש תוך שהוא מנסה למנוע את הגניבה והשלושה נמלטים מהזירה תוך דריסתו עם רכבו. יממה לאחר מכן אברהם ז"ל נפטר מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

השלושה נמלטו עם הרכב הגנוב לכפר קבלאן, שם מכרו את הרכב ובהמשך חזרו לכפרם. בלילה שלאחר האירוע נעצרו מוחמד באסם טאהר בני גאמע בן 26, ואשרף בסאם עבד אלחמיד בני ג'אבר בן 27. השניים היו עצורים בעבר בישראל מספר פעמים על רקע פלילי, בין השאר על רקע התפרצות ושהיה בלתי חוקית בישראל.

במהלך החקירה, נעצר מעורב נוסף שסייע לחשודים לפרק חלקי רכב מהרכב הגנוב, אמיר ג'ואד חאמד בני גאבר בן 24, שהיה עצור בעבר בישראל מספר פעמים על רקע שהיה בלתי חוקית.

מחמד ואשרף שנחשדו כמעורבים בו, לחקירת שב"כ. השניים הודו בחקירתם כמפורט לעיל והפלילו את אמיר שנעצר בלילה שלאחר מכן. שלושת החשודים עצורים, ובמשטרה אומרים כי כתב אישום יוגש במהלך מעצרם.

בני משפחתו אמרו לאחר האירוע, כי לא מדובר בנסיון שוד שהסתבך, אלא בפיגוע על רקע לאומני; "מחבלים הוציאו אותו מרכבו ורצחו אותו".

רויטל בן ציון, בתו של המנוח, אמרה לחדשות 10; "אנחנו לא מומחים גדולים אבל גם אופי הפציעות - ברור שהוא הוכה עם מכשיר כהה. מי שרוצה לגנוב רכב, לא משאיר אדם במצב אנוש". לדבריה, אביה לא היה מתנגד אם היה מדובר בגנבי רכב ופשוט היה מאפשר להם לקחת אותו ממנו.

במשטרה אומרים היום, לאחר סיום החקירה, כי מדובר בשוד רכב, על רקע פלילי.
משטרה שוד רצח צומת אלון נהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד