ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חזית חדשה? הפלס תוקף את מועצת הנשים של ש"ס

'הפלס' מבקר את יו"ר ש"ס אריה דרעי ואת מסיבת העיתונאים שערך עם עדינה בר שלום • וגם קמפיין "לא בוחרות" זכה לאזכור

אריה דרעי במסיבת העיתונאים. צילום: פלאש 90
אריה דרעי במסיבת העיתונאים. צילום: פלאש 90

תחת הכותרת "תדהמה והסתייגות מפריצת גדר חמורה ומהצהרות פומביות אודות תהליכי ליברליזציה בפוליטיקה החרדית" תוקפים‏ הבוקר (ג') בעיתון "הפלס" את שילובם של נשים במפלגות החרדיות ובפרט את אריה דרעי יו"ר ש"ס, שהכריז על הקמת מועצת הנשים ושילובם של נשים בפוליטיקה.

עיתון 'הפלס', שלא כשאר העיתונים החרדים שנמנעו מלכתוב על הנשים, תוקף בחריפות: "לאחרונה פורסם בתקשורת החילונית אודות קריאתן של נשים שהוגדרו כ"חרדיות" להנהיג תהליכי ליברליזציה במפלגות החרדיות, כאשר הן מבקשות לקרוא תיגר על עקרונות הצניעות ו"כל כבודה בת מלך פנימה" ודורשות במפגיע לשלב נשים כחברות כנסת, כביטוי להגשמת האידיאות שהופצו בדור האחרון ע"י תנועות חילוניות הדוגלות ב"שיוויון זכויות לנשים".

"אותן נשים פנו לכלי התקשורת והודיעו על הקמת תנועת נשים שתישא את הסיסמא: "לא נבחרות, לא בוחרות"".

הפלס מצטט את דבריה של הגב' עדינה בר שלום במסיבת העיתונאים עם דרעי: "זה לא סוד שבחודשים האחרונים פנו אלי מספר מפלגות והציעו לי לכהן מטעמן כחברת כנסת", אמרה בר שלום, "שקלתי את העניין בכובד ראש וברצינות רבה ואני רוצה להודות לכל מי שפנה אלי ונתן בי אמון. אבל בחרתי בדרך הקשה - להישאר בבית הפוליטי של תנועת ש"ס ולהשפיע מבפנים. לאחר שיחות רבות עם יו"ר התנועה החלטנו להקים את מועצת הנשים, מועצה מייעצת להנהגת התנועה".

"בדבריה הודיעה כי היא ורעייתו של ח"כ דרעי יעמדו בראשה של "מועצת הנשים", והציגה את מטרותיה: "המועצה תעסוק בקידום נשים ובהעצמתן על ידי לימודים גבוהים באקדמיה, הרחבת האקדמיה ושילובן בעמדות ניהול בחברה הישראלית".

"במענה לשאלות העתונאים אמרה בר שלום, כי החליטה שבדרך זו תוכל להשפיע יותר מאשר כחברת כנסת: "אנחנו נפעל בחזית ולא מאחורי הקלעים. אנחנו מייעצים להנהלת ש"ס, עומדים בחזית ונלחמים למען קידום מעמד האשה". ח"כ אריה דרעי שיבח את הגב' בר שלום על החלטתה וציין כי "עשית מהפכה גדולה", בהתייחס ל"מכללה החרדית" האקדמית שהקימה בעבר. בכלי התקשורת גם נפוצו אתמול ידיעות לפיהן בר שלום הודיעה כי הצעד של צירוף נשים כחברות כנסת רק ’נדחה’ בשלב זה ולא יתבצע בקדנציה הקרובה, אך היא קיבלה מסרים לפיהן בקדנציה שלאחריה תוכלנה נשים להשתלב גם כחברות כנסת ברשימת ש"ס".

"הצעד המפתיע של רפורמציה בנציגות החרדית בפוליטיקה, התקבל בתגובות אהדה בתקשורת החילונית, בה נכתב: "דרעי הצטייר אמש כמי שקובע סדר יום חדש לש"ס: מפלגה חרדית מקימה לראשונה פורום נשים רשמי, שבין מטרותיו המוצהרות נמנה קידום ההשכלה האקדמית אצל נשים חרדיות. בנוסף, היו"ר מתייצב למסיבת העיתונאים עם ראש הפורום - אשה. מבחינתו של דרעי, זוהי ש"ס ישראלית יותר, ליברלית יותר".

לסיום, מדווחים בעיתון, כי בציבור החרדי הובעה אתמול תדהמה והסתייגות מפריצת הגדרים שנעשתה במפלגה המגדירה עצמה כ"מפלגה חרדית", ואשר החליטה ליזום אירוע חסר תקדים ולהצהיר הצהרות מקוממות, "אשר מבטאות חריגה בוטה והפניית עורף פומבית לעקרונות יסוד שלגביהם שוררת אחדות-דעים בין כל החוגים והעדות בציבור החרדי".
הפלס בר שלום דרעי נשים פוליטקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד