כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראשוני • מכתב מועצת החכמים: להצביע לאלי יריב

מועצת חכמי התורה של ש"ס הכריעה לתמוך במועמד אלי יריב לראשות העיר בת ים, והבוקר מתפרסם המכתב • בפנים: המכתב

הרב יצחק יוסף בבת ים, בביקור בביתו של אלי יריב
הרב יצחק יוסף בבת ים, בביקור בביתו של אלי יריב

בת ים נערכת לבחירות לראשות העיר לאחר הרשעתו של ראש העיר הקודם יוסי לחיאני, שיתקיימו בכ"ב בטבת תשע"ה. הבוקר מתפרסם מכתב התמיכה של חברי מועצת חכמי התורה במועמד אלי יריב.

לאחר שבשבוע שעבר הוכרז כי מועצת חכמי התורה של ש"ס מתכוננת לתמוך במועמדותו של אלי יריב לראשות העיר, חושף הבוקר 'בחדרי חרדים' את מכתבם של חברי מועצת חכמי התורה, בהוראה חד משמעית לתמוך במועמדותו של אלי יריב.

במכתבם כותבים חברי מועצת חכמי התורה: "אל אחינו היקרים תושבי בת ים ה' עליהם יחיו. בהיות ובעת הקרובה יתקיימו בחירות לראשות העיר אשר בהם יש לפעול למען הצגת מועמד שיפעל למען השמירה על אופייה היהודי והמסורתי של העיר, ובהיות והוברר לנו כי נתגבשה חזית דתית והנציגים הדתיים חברי מועצת העיר תומכים בבחירתו של המועמד לראשות העיר מר אלי יריב".

"אשר על כן", מורים חברי מועצת החכמים, "חובה על כל אחד ואחד להצביע ולפעול למען בחירתו של ה"ה אלי יריב הי"ו לראשות העיר בבחירות אשר יתקיימו אי"ה ביום כ"ב בטבת תשע"ה, על כולם להתאחד סביב בחירתו ואין רשות למאן דהוא לפרוש מן הציבור ולנהוג אחרת".

בסיום המכתב הם מוסיפים: "והננו בברכה לנציגים היקרים ולתושבי העיר בת ים שימשיכו עוד כהנה וכהנה להרבות חיילים לתורה למען חיזוק תורת ישראל ומסורת ישראל, כפי אשר הורונו רבותינו ובדרך אשר התווה לנו מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, וכל העוזרים והמסייעים תבוא עליהם ברכת ה', אכי"ר".

ראשי ש"ס בבת ים רפאל ברנז ובנימין אלחרר, אמרו הבוקר עם פרסום המכתב: "ברגע שמועצת החכמים הכריעה בדבר המועמד בו אנחנו תומכים, כולנו התגייסנו להצלחתו של אלי יריב. ראינו את האחדות שנוצרה, כאשר גם אליהו ששון מועמד הליכוד הסיר את מועמדותו וחבר להצלחתו של אלי יריב, גם בש"ס הוחלט להצטרף לאחדות השוררת בין רוב המפלגות בעיר ולתמוך באל יריב כדי להצעיד את בת ים קדימה בשנים הקרובות".

אלי יריב עצמו הגיב ואמר: "מכתבם של הרבנים חברי מועצת חכמי התורה, מחזק את ידינו ואת המשימה שנטלנו על עצמנו – לנהל את העיר מתוך אחדות בין כולם ולהעניק לכולם את מה שמגיע להם בדין.

"חברי מועצת חכמי התורה בחנו במשך שבועות ארוכים את הנושא יחד עם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, ולאחר שהתייעצו עם הנציגים המקומיים הגיעו למסקנה שבכוחות משותפים נצעיד את העיר קדימה. בעז"ה, אנחנו יוצאים לדרך חדשה, דרך שתביא תקווה לכל תושבי בת ים בכלל ולציבור הדתי והחרדי בפרט".

יצויין כי מנגד, כמה מרבני העיר בת ים חתמו על קריאת קודש לתמוך בראש העירייה המכהן יוסי בכר.

בקריאת הקודש כתבו הרבנים "בישיבה שהתקיימה בהשתתפות רבני העיר העיר והקהילות לדון בנושא העומד על הפרק, בחירות לראש העיר ולאחר בירור והבהרה של כל הצדדים הוחלט פה אחד לתמוך במועמדותו של מר יוסף בכר כמועמד כל הציבור הדתי בעיר".

על המכתב חתמו הרב המקובל בניהו שמואלי, הרב שלום דהאן, הרב אליהו נטף, הרב מרדכי דרעי, הרב ישראל ניסים לוגסי, הרב רזיאל אלול, הרב ליאון הכהן והרב יצחק אסקפה.




יוסי בכר אלי יריב בת ים שס בניהו שמואלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד