כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דרעי: "נתניהו לפיד ובנט הביאו את ישראל לתחתית"

בש"ס ובעבודה תוקפים את ממשלת נתניהו בעקבות פרסום דו"ח העוני, לפיו יותר מ-750 אלף ילדים - עניים

דרעי: "נתניהו לפיד ובנט הביאו את ישראל לתחתית"

הבוקר (ג) מתפרסם דו"ח העוני והפערים החברתיים של המוסד לביטוח לאומי לשנת 2013, ממנו עולה כי יותר מ-1.6 מיליון בני אדם בישראל חיים מתחת לקו העוני, מהם יותר מ-750 אלף ילדים.

יו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הגיב לנתונים הקשים: "נתניהו לפיד ובנט הביאו את מדינת ישראל לתחתית. הנתונים המזעזעים של דו"ח העוני על מצב העוני בישראל הוא בושה וחרפה לממשלה היוצאת ותוצאה ישירה של ישיבתה של ש"ס באופוזיציה. בישראל צריכה לקום ממשלה שתעבוד למען האזרחים ולא נגדם.

"לא נשב בממשלה שלא תקיים את שני תנאי הברזל שלנו ביטול המעמ על מוצרי יסוד והעלאת שכר המינימום ל30 ש"ח. תנועת ש"ס כמפלגה החברתית היחידה, לא תיתן יותר לאנשים מנותקים מהעם לנהל את המדינה"

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדו"ח העוני: "שום דו"ח לא ישנה את העובדה שהעוני הוא בעיה מתמשכת וכואבת ויש יותר מדי ישראליות וישראלים עניים. במספרים אי אפשר למלא מקררים, ובאחוזים אי אפשר לשלם במכולת. הטענה לפיה העוני ירד כתוצאה משינוי נתון סטטיסטי דומה לטענה שיש מים בכנרת כתוצאה משינוי מלאכותי של הקו האדום התחתון.

"האורות האדומים מהבהבים בזה אחר זה ואזרחי ישראל תובעים תשובות ולא מקבלים אותן: קודם דו"ח הלמ"ס, אחריו אזהרת פיץ' ואתמול דו"ח מודי'ס. המשבר החברתי מחריף, בעולם מזהים את הבעיה ולהנהגה הנוכחית אין תשובות. המצב הזה ישתנה בקרוב כי אנחנו ננהיג סדר עדיפויות חדש".

ח"כ משה גפני הגיב לדו"ח העוני ואמר כי "ישראל אשר הייתה בעבר מדינת רווחה הפכה להיות מדינה ניאו קפיטליסטית ומעבירה משאבי טבע שהקב"ה נתן לכלל האזרחים, לידיהם של כמה עשירים ולא מסייעת למעמד הביניים. המדינה מצמצמת את הסיוע לשכבות החלשות באופן דרסטי ולכן הנתונים של מימדי העוני בשנים האחרונות".

גפני הוסיף ואמר כי "מדובר בפצצה חברתית מתקתקת אשר עלולה להביא לפגיעה בחוסנה וביכולת העמידה של אזרחי המדינה. יש לשנות באופן דרסטי את המדיניות הכלכלית והחברתית לצמצם פערים בין עשירים לעניים ולחלק את משאבי המדינה באופן שווה, לעשירים ולעניים, לפריפריה ולמרכז, לבעלי מפעלים גדולים ולעסקים קטנים ובינוניים".

הרב גפני הוסיף ואמר כי "יש להעצים את השירותים הציבוריים שהמדינה נדרשת לתת בחינוך, ברווחה, בדיור, ובבריאות ולא לפגוע בהם".
שס דוח עוני דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד