כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גם בעת הזו

החגיגה נגמרה: רשתות השיווק יחויבו להחזיר פיקדון על בקבוקי המשקה

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי על רשתות השיווק לקבל מהציבור בקבוקי משקה ולהחזיר את הפיקדון, גם בעת מורכבת זו, ולעמוד בהוראות החוק

החגיגה נגמרה: רשתות השיווק יחויבו להחזיר פיקדון על בקבוקי המשקה
בקבוקים ממוחזרים צילום: Pierre Terdjman / Flash90

בהמשך להודעת המשרד להגנת הסביבה הפוטרת זמנית את רשתות השיווק לקבל מיכלי משקה למיחזור, הודיע אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה והממונה על חוק הפיקדון, כי אין בכוונתו להאריך את התקופה הנקובה בהודעה מעבר ל-31 באוקטובר 2023. 

המשרד מבהיר לרשתות השיווק, לאיגוד לשכות המסחר ולמערך כולו כי עליהם לקבל מהציבור את מכלי המשקה ולהשיב את דמי הפיקדון גם בתקופה מורכבת זו, לספק את השירות במלואו, ולעמוד בהוראות החוק באופן מלא. 

עמיחי הוסיף כי המשרד מודע לאתגרים שאותם חווים בתי העסק, אך בה בעת מתקבלות במשרד ובמוקד הפיקדון המשותף למשרד ולמועצה הישראלית לצרכנות, פניות רבות מאזרחים המלינים על כך שבתי עסק רבים החליטו באופן גורף להפסיק לחלוטין את קבלת מכלי המשקה והחזרת הפיקדון, באופן שאינו עומד בהוראות החוק. בחלק מהמקרים הרשתות אף סגרו את המכונה האוטומטית לקבלת בקבוקים. 

לפי חוק הפיקדון, כל בית עסק ששטחו שמעל 28 מ"ר ומוכר מכלי משקה מלאים מכל סוג חייב לקבל מכלי שתייה מהציבור הרחב ולהחזיר בעבורם את דמי הפיקדון. את מכלי השתייה אוספות חברות איסוף המספקות שירות ליצרנים וליבואנים של המשקאות, ומשם הם נשלחים למיון ולמחזור. 

 

אלבום חדש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד