כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כאב גדול

לאחר מחלה קשה: הגאון רבי שלמה אסולין זצ"ל מבני ברק נפטר

הצדיק מבני ברק, רבי שלמה אסולין נפטר בדמי ימיו והוא בן 57 בלבד • הספרים שהדפיס מספיקים כדי למלא מדף שלם בארון הספרים, ובנוסף הותיר חיבורים רבים נוספים שטרם הובאו לדפוס • המונים צעדו אחר מיטתו בכאב גדול • הותיר אלמנה ושמונה יתומים, שארבעה מתוכם טרם נישאו

לאחר מחלה קשה: הגאון רבי שלמה אסולין זצ"ל מבני ברק נפטר
הרב אסולין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בני ברק נפרדת מאחד מהתושבים המיוחדים שלה, הגאון הצדיק רבי שלמה אסולין זצ"ל, הי חסיד, הי עניו, מתלמידיו של אהרן כהן שהיה אוהב שלום ורודף שלום, מקרב את הבריות לתורה הקדושה, וידיו רב לו בתורת הנגלה והנסתר, בקי וגדוש בש"ס ובפוסקים בהלכה ובאגדה, במדרשי חז"ל ובכל מקצועות התורה.

לתרומה ליתומי הרב שלמה אסולין הקליקו כאן>>>

יודעיו ומכריו של הרב זצ"ל מספרים שהתורה כולה היתה פרושה לפניו ומחוורת כשמלה. בכל מקום ששאלו אותו ידע להשיב נכוחה, והצטיין במיוחד במידת הסבלנות שהיתה לו כלפי כל מי שבא לפניו לתנות את צערו ושיחו או להתייעץ בעניינים שונים.

הרב זצ"ל היה מרעיף אהבה על השואלים, מאזין להם ברוב קשב, משתתף בצערם ושמח בשמחתם, ורבים ראו בו רב ומורה דרך אישי, כאילו כל מטרתו בעולם היתה ללוותם ולתמוך בהם בעת הצורך.

הגר"ש זצ"ל היה סופר תורני פורה במיוחד, בחייו הספיק להדפיס ספרים המספיקים כדי למלא מדף שלם בארון ספרים ממוצע, ובנוסף הותיר אחריו עשרות חיבורים שטרם הובאו לדפוס. התגורר בבית פשוט ברח' החיד"א בבני ברק, רעייתו הרבנית מזל, עובדת לפרנסתם כגננת, מזה עשרות שנים.

מכריו של רבי שלמה מספרים שהיה גאון עצום בחכמת ה'בית אדם לחבירו' וידע להלוך נגד רוחו של כל אחד ואחד, בתבונה ובשום שכל. דבריו היו כובשים להם מסילה לכל הלבבות, והיה מקרב צעירים ומבוגרים, מעלה חיוך על פניהם ומחזק אותם בתורה וביראת שמים.

"האובדן גדול מאוד", מספר אחד מתלמידיו הקרובים, "מדובר באיש צדיק וקדוש שנלקח מאתנו בשיא פריחתו. הוא אפילו לא סיים לחתן את הילדים שלו. שמונה ילדים היו לו, ורק ארבעה מתוכם התחתנו בחייו. כרגע יש בבית עוד ארבעה יתומים לא נשואים שכולם הגיעו לפרקם, הבת הצעירה מביניהם כבר בת 18".

תלמידיו של רבי שלמה התארגנו להקים קרן עזרה וסיוע לאלמנה והיתומים: "אין מנוס, חייבים לעזור להם. לא ייתכן שהרבנית שהיתה יד ימינו ואפשרה לו להתעלות בכזאת צורה פלאית בתורה ובעבודת ה', נשארת לבד ובלי עזרה! לא יכול להיות שהילדים שלו לא יוכלו להתחתן כי אין מי שידאג להם לכל צרכיהם הגשמיים.

"אנחנו לא יכולים להחזיר את האבידה, רבי שלמה היה אחד ויחיד ואין לנו אף אחד אחר תמורתו, אבל אנחנו כן יכולים וצריכים להשתדל לעזור לאלמנה והיתומים. משפחה כל כך מיוחדת, ראויה לכל עזרה, וזה התפקיד שלנו – עם ישראל כולו – להושיט להם יד בעת צרה ולסייע להם".

לתרומה ליתומי הרב שלמה אסולין הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד