כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הירי מתימן לא נסבל"

ראש המל"ל: "יש למצרים דרכים לסייע לתושבי עזה"

ראש המל"ל צחי הנגבי קיים מסיבת עיתונאים, בקריה בתל אביב. הנגבי אמר: "הדפנו יום יום את הבקשה להכניס דלק. זה חמצן לרוצחים". עוד אמר: "יש למצרים דרכים לסייע לתושבי עזה"

ראש המל"ל: "יש למצרים דרכים לסייע לתושבי עזה"
צחי הנגבי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש המל"ל צחי הנגבי קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בקרייה בתל אביב ואמר: "המטרה המבצעית שהוגדרה לצה"ל היא חד משמעית להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס".

הנגבי הוסיף: "מאז ההחלטה הזאת נפלה צה״ל מבצע את העבודה בעוצמה ובמספר שלבים. השלב הראשון היה לטהר את יישובי הדרום, השלב השני פגיעה מהאוויר, השלב השלישי שמתנהל עכשיו הוא הפעולה הקרקעית".

עוד אמר ראש המל"ל: "מחובתנו להמשיך להבחין בין מרצחים לבין בלתי מעורבים, לדרבן את האוכלוסייה האזרחית להתמקם בדרום. מצרים היא ידידה שלנו וחשוב לה למנוע נדידה של עקורים לשטחה. לנו חשוב שגם אם זה מה שהם חוששים ממנו, שיינתן טיפול לפצועים בבתי החולים במצרים. יש למצרים דרכים לסייע לבלתי מעורבים".

הנגבי נשאל מדוע הפעולה הקרקעית מוגבלת לצפון הרצועה בלבד ואמר: "ההתחלה בצפון. שם מרכז הכובד של שלטון חמאס. אנו מקווים שהצפון נקי מאוכלוסיה בלתי מעורבת. יגיע תור הדרום והמרכז".

על הכנסת דלק לעזה אמר: "״אנחנו ביום ה-25 ללחימה והדפנו יום יום שעה שעה את הניסיון לשכנע אותנו להכניס דלק. דלק זה חמצן בעורקים של הרוצחים. דלק מאפשר חשמל וחשמל מאפשר מסנני אוויר במנהרות".

לדבריו, "לא נוכל לאורך זמן למנוע את כניסת הדלק אבל אנחנו מתעקשים עליו. אנחנו מנסים לשכנע את חברינו, והצלחנו לשכנע שיש חלופות. אנחנו נעמוד כאיתן על העניין הזה ואני מקווה שנצליח לשכנע".
ראש המל"ל התייחס לשאלה מי ישלוט ברצועה ביום שאחרי והשיב: "אנו עוסקים ביום שאחרי חמאס. המל"ל הונחה על ידי ראה"מ לעסוק בזה". עם זאת הבהיר, "שלא נשלה את עצמנו - היום שאחרי איננו קרוב".
על הירי מתימן אמר:  "הירי מתימן הוא בלתי נסבל".

 

צחי הנגבי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד