כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"הניסיון לשלב חרדים עובדים בדגל כשל"

למרות הפעילות הנרחבת בקדנציה האחרונה, חוששים ב'דגל': "יש זעם מסוים בציבור וקיים חשש לאיבוד אלפי קולות"

סטודנטים חרדים. צילום ארכיון
סטודנטים חרדים. צילום ארכיון

"הניסיון להשאיר את כלל בני התורה ובוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם במסגרת תנועת דגל התורה כשל". כך אומרים גורמים בקרב בני התורה ובוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם שפעלו רבות בשנים האחרונות למען ציבור זה במסגרת תנועת דגל התורה.

לפני כשנתיים, ערב הבחירות לכנסת ה-19, פנו גורמים בדגל התורה אל גורמים בקרב בני התורה העמלים לפרנסתם, מתוך מטרה להרחיב את מעגלי התמיכה בסיעה גם במקומות שבהם לא היה דגש.

במסגרת פעילות זו הובטח סיוע לצרכי ציבור זה, בחינוך, בתי כנסת, קהילות, קידום חקיקה ופעילות לאפליה תעסוקתית מקדמת בשירות הציבורי וכדומה. כצעד בונה אמון הוצבו נציגים מטעם ציבור זה במקומות שונים ברשימה. בעקבות פעילות בני התורה העמלים לפרנסתם, הגדילה יהדות התורה את כוחה וקיבלה, לראשונה בתולדותיה, שבעה מנדטים. לקראת הבחירות המוניציפאליות בשנה שעברה אף שולבו נציגי בני התורה העמלים לפרנסתם ברשימות המתמודדות בבני ברק, אלעד וגבעת זאב.

במהלך השנתיים האחרונות טיפלו נציגי בני התורה ובוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם באלפי פניות במכלול נושאים. כל הפניות לוו בתמיכה רבה של כל שלושת חברי הכנסת של דגל התורה.

בין היתר פעלו הנציגים להוביל למהלכים חשובים, בהם קידום נושאי מוסדות חינוך בהם מתחנכים ילדי ציבור בני התורה העמלים לפרנסתם בבני ברק, רמת גן, פתח תקווה, ירושלים, רחובות ועוד – כמו גם בקשייהם של בתי כנסת וקהילות הנמנות על ציבור זה.

יחד עם חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר אף פעלו נציגי הציבור בקידום נושאי אפליה מתקנת לתעסוקת חרדים בשירות הציבורי, אך מרבית המהלכים הללו נתקלו בהתנגדות, בשל שהותה של המפלגה באופוזיציה. בקדנציה הבאה, מקווים נציגי בני התורה ובוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם להעמיק את הפעילות.

על סוגיית המקום השמיני ברשימה המשותפת והרביעי של דגל התורה, אומרים גורמים בקרב בני התורה ובוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם כי "לא פעלנו מתוך מחשבה פרסונלית אלא מתוך מטרה לקדם את נושא הצרכים של בני התורה העמלים לפרנסתם. עד כה אנו זוכים לסיוע של חברי הכנסת של דגל התורה, אולם לצערנו לבני התורה העמלים לפרנסתם יש צרכים שאינם זוכים למענה מלא. כדי להביא למענה הולם לצרכים, על הנהלת דגל התורה להתעשת, להבין את הצרכים וליצור תוכנית אמיתית לסיוע עבור ציבור זה. יש זעם מסוים בציבור וקיים חשש לאיבוד אלפי קולות. הניסיון להשאיר את כלל בני התורה ובוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם במסגרת תנועת דגל התורה כשל בשלב זה".
חרדים עובדים דגל שילוב מורגנשטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד