כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בחמאס מאוכזבים

חאלד משעל: "חיזבאללה ומדינות ערב צריכים לעשות יותר"

מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל דוחה את האשמות נגד חמאס כי מחבלי הארגון רצחו אזרחים ב-7 באוקטובר: "אין לנו על מה להתנצל; חמאס נלחם רק בחיילים, אבל לפעמים יש קורבנות אזרחים במלחמה". הוא אמר כי חיזבאללה צריכים לעשות יותר כדי לסייע לחמאס

חאלד משעל: "חיזבאללה ומדינות ערב צריכים לעשות יותר"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל דן במתקפה על הדרום ברשת אל-ערביה (סעודיה). לדבריו, התקיפה נשמרה בסתר "על מנת להפתיע את האויב ואת כל סוכנויות הביון בעולם" וכי היא בוצעה "בהקשר של התנגדות לגיטימית".

לאור הזוועות שבוצעו נגד אזרחים ישראלים, הוא נשאל אם היחס הזה לאזרחים הוא חלק מהאידיאולוגיה של חמאס ואם הוא יתנצל על אירועי ה-7 באוקטובר. משעל מסר בתגובה כי חמאס מתמקד רק בלחימה בחיילים.

לטענתו, בכל מלחמה יש כמה קורבנות אזרחיים", אבל לדבריו חמאס לא אחראי להם. לדבריו, בעוד שהעימותים בדרום לבנון הם דבר טוב, "דרושים דברים גדולים יותר".

משעל קרא לחיזבאללה, למצרים ולמדינות ערב נוספות להצטרף ללחימה נגד ישראל. כשנשאל על בני הערובה הישראלים המוחזקים בידי חמאס, משעל ענה כי הם אינם בני ערובה אלא שבויים. לדבריו, ישראל שחררה למעלה מ-1,000 אסירים פלסטינים בתמורה לחייל צה"ל השבוי גלעד שליט, וכעת חמאס מחזיק עשרות חיילים וקצינים ישראלים כשבויים, כך שכל אלפי האסירים שבידי ישראל ישוחררו.

המראיין תהה: "אתה אחראי על החמאס. התדמית בחו"ל. כעת משווים את חמאס לדאעש". משעל השיב: "זו האשמה שהמציא נתניהו, ולצערי המערב משתף בכך פעולה".

הוא הוסיף: "אומות לא משתחררות בקלות. הרוסים הקריבו 30 מיליון איש במלחמת העולם השנייה, כדי לשחרר אותה מהיטלר. הווייטנאמיים הקריבו 3.5 מיליון איש עד שהביסו את האמריקנים. אפגניסטן הקריבה מיליונים כדי להביס את ברית המועצות ולאחר מכן את ארה"ב. העם האלג'יראי הקריב שישה מיליון במשך 130 שנה. העם הפלסטיני הוא בדיוק כמו כל אומה אחרת. אף אומה לא משוחררת ללא קורבנות".

 

קטאר מלחמת חרבות ברזל חמאס חאלד משעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד