י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
העולם מזועזע

בלינקן: כך פוטין מנצל את המתקפה הרצחנית של חמאס

מזכיר המדינה בלינקן : "פוטין מנסה לנצל את מתקפת חמאס על ישראל, כדי להסיט את תשומת הלב מהמאבק בו" | ראש ה-FBI: מעריכים שפעולות חמאס ובעלות בריתו יהיו דוגמה שכמותה לא ראינו מאז דאעש

בלינקן: כך פוטין מנצל את המתקפה הרצחנית של חמאס
אנתוני בלינקן צילום: לע"מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שב והדגיש מוקדם יותר היום (שלישי) את זכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבינלאומי.

בנאום שנשא בסנאט אמר בלינקן כי יש אפס דיווחים מישראל או מהאו"ם עד כה, על כך שהסיוע לעזה הגיע לידי חמאס. בלינקן הוסיף כי פוטין מנסה לנצל את מתקפת חמאס על ישראל, כדי להסיט את תשומת הלב מהמאבק בו.

במהלך הנאום קמו מפגינים פרו-פלסטינים וקראו להפסיק את המלחמה. מפגינים אחרים קמו כשצבע אדום דמוי דם מרוח על ידיהם והדיון הופסק לזמן מה.

ראש ה-FBI, כריס ריי, הזהיר האת הסנאט האמריקני כי חמאס הוא האיום הגדול ביותר מאז דאעש והוסיף כי מתקפת הטרור של חמאס על ישראל עלולה לעורר איומים דומים לאלה שהציב ארגון הטרור דאעש בשנים עברו. עם זאת, ריי הזהיר שאין כל אינדיקציה לכך שחמאס עצמו מתכוון או יש לו את היכולת לבצע מתקפות בארצות הברית.

"אנחנו מעריכים שפעולות חמאס ובעלות בריתו יהיו דוגמה שכמותה לא ראינו מאז שדאעש הקים את הח'ליפות שלו לפני כמה שנים", אמר ריי בשימוע על איומים ברחבי העולם שקיימה הוועדה לביטחון המולדת בסנאט. "רק בשבועות האחרונים, ארגוני טרור זרים רבים קראו לתקוף את האמריקנים והמערב".

בעקבות מתקפת הטרור של חמאס על ישראל בשבעה באוקטובר, אמר ראש ה-FBI כי קהילת המודיעין האמריקנית מודאגת מאוד מתוקפים בודדים נגד מדינות המערב. "כאן, בארצות הברית, הדאגה המיידית ביותר שלנו היא שקיצוניים אלימים, יחידים או בקבוצות קטנות, ישאבו השראה מהאירועים במזרח התיכון כדי לבצע מתקפות נגד אמריקנים".

"אין לנו מידע שמצביע על כך שלחמאס יש כוונה או יכולת לבצע פעולות כאלו בתוך ארצות הברית", הוסיף ריי, "אם כי אנחנו לא יכולים לפסול אפשרות כזאת".

אנתוני בלינקן ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד