י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תחת הגבלות

בית המשפט: אתרי הבניה ישובו לפעילות - ללא עובדים פלסטינאים

בית המשפט קיבל את עמדת הקבלנים שטענו שהעיריות סוגרות את האתרים ללא סמכות, למרות החלטת פיקוד העורף ובכך הן גורמות לקבלנים נזק אסטרונומי

בית המשפט: אתרי הבניה ישובו לפעילות - ללא עובדים פלסטינאים
דירות/נדל"ן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בית המשפט אישר את דרישת חברות הבניה והקבלנים לפתיחה מחודשת של אתרי הבניה בתוככי הערים שהיו מושבתים בחודש האחרון. לפי הסיכום שהושג הוסכם כי בכל אתר יוצב שומר אותו יממן הקבלן והעירייה תוכל לבקש שהמאבטח יהיה חמוש. כמו עובדים פלסטינאים לא יוכלו לחזור לעבודה אלא רק בעלי תעודת זהות כחולה בלבד או עובדים זרים עם אשרת עבודה ועוד.

כזכור, העתירה הוגשה לאחר שלמרות שמספר רשויות מקומיות אישרו את המשך הפעילות באתרי הבניה בשטחם, עדיין נותרו אתרי בניה רבים בערים השונות בהם הפועלים לא הורשו לשוב לעבודתם. בהמשך לכך בית המשפט המחוזי בירושלם דן היום (שלישי) בעתירת התאחדות הקבלנים בוני הארץ והחברות 'דניה סיבוס', 'עץ השקד' ו'אלקטרה בנייה' נגד משרד הבינוי והשיכון, משרד הפנים ועיריות בת ים, רמת גן וגבעתיים. בדרישה לאסור על הרשויות להשבית את אתרי הבנייה ולתת לעובדים לשוב לעבודתם תחת ההנחיות של פיקוד העורף.

לפי העותרים יש כ-8,400 איש שמושפעים מההחלטה הזו באופן ישיר בכך שדירותיהם עומדות בפני שלב האכלוס והם לא יקבלו טופס 4 בשל השביתה. וכן "על מנת למנוע נזק בלתי הפיך בהיקף אסטרונומי יום יומי לקבלנים, שעלול להוביל לקריסה של אלפי חברות שמעסיקות עשרות אלפי ישראלים, נזק למאות אלפי לקוחות שעלולים להפסיד את כספם, וכתוצאה מכך לפגיעה היקפית במשק בשל סיכון המערכת הפיננסית (שהעמיד אשראי בהיקף של טריליון שקל לענף הבנייה והתשתיות) ויציבות הבנקים וגורמים חוץ בנקאיים".

בתגובה לכך העיריות טענו ע"י עוה"ד אורי הברמן ועדי מרינברג ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות' כי "אין זה סוד כי אתר בנייה הוא מקור לחוסר ביטחון. מי שאינם גרים בעיר בדרך קבע באים אליה לעבודה. לעיתים באתרי בניה מצויים גם שוהים בלתי חוקיים והיכולת לוודא שלא יגיעו לעבודה מוגבלת. באתר בנייה הפועלים זמינים לציוד שיכול לשמש לפעילות עוינת, שלא לדבר על ציוד מכאני הנדסי אשר שימשו בעבר הלא מאוד רחוק לפיגועים".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד