י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל הלחץ מארה"ב

שרי הקבינט ידרשו מנתניהו הצבעה על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בערב לדיון נוסף ברקע הלחץ הבינלאומי על ישראל להגדיל את הסיוע ההומניטרי. השרים צפויים לדרוש מראש הממשלה הצבעה על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה והרחבתו

שרי הקבינט ידרשו מנתניהו הצבעה על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה
נתניהו בדיון הקבינט צילום: אבי אוחיון /לע"מ

הקבינט המצומצם מכונס הערב (שלישי) בקרייה בתל אביב לדיון ברקע העמקת הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה והלחץ של ארה"ב על ישראל להגדיל את הסיוע ההומניטרי, בין היתר בהכנסת דלק לרצועה.

מחר בשעה 21:00 צפוי להתכנס בבור בקרייה, הקבינט המורחב שם השרים צפויים לדרוש מראש הממשלה הצבעה על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה והרחבתו.

ראש הממשלה נתניהו צפוי לומר לשרים שהרחבת הסיוע לרצועה מעניקה לישראל זמן יקר ולגיטימציה בינלאומית. מנגד, שרים כמו השר בן גביר ועוד סבורים כי ישראל צריכה לעצור סיוע הומניטרי כל עוד החטופים לא משוחררים.

ראש המל"ל צחי הנגבי הודה במסיבת עיתונאים שערך היום כי מופעלים על ישראל לחצים כבדים לאפשר הכנסת דלק לרצועה.

"אנחנו ביום ה-25 ללחימה והדפנו יום יום שעה שעה את הניסיון לשכנע אותנו להכניס דלק. דלק זה חמצן בעורקים של הרוצחים. דלק מאפשר חשמל וחשמל מאפשר מסנני אוויר במנהרות", אמר.

הנגבי הוסיף: "לא נוכל לאורך זמן למנוע את כניסת הדלק אבל אנחנו מתעקשים עליו. אנחנו מנסים לשכנע את חברינו, והצלחנו לשכנע שיש חלופות. אנחנו נעמוד כאיתן על העניין הזה ואני מקווה שנצליח לשכנע".


 

מלחמת חרבות ברזל הקבינט המדיני בטחוני איתמר בן גביר צחי הנגבי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד