ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הגראי"ל: "אסור ללמוד במכללות חרדיות"

הגראי"ל שטיינמן בפסיקה חריפה: "אסור לבנות, רווקות או נשואות, ללמוד במכללה המעניקה תארים אקדמיים" • "אסור גם לא למטרות פרנסה" • הוסיף: "כך דרכו של יצר הרע מאז ומעולם, לפתות את הנשים שדעתן קלה, באמצעות עץ הדעת" • בין המכללות הידועות: המכללה החרדית של הרבנית עדינה בר-שלום

הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר

"אסור לבנות ללמוד במכללות חרדיות", כך פסק לאחרונה הגראי"ל שטיינמן.

מנהל מוסד שאל את הגראי"ל שטיינמן אודות לימודים במכללות חרדיות בהן הבנות לומדות לתארים אקדמיים. הגראי"ל פסק: "ודאי אסור לשלוח בנות ללמוד במקומות הללו וחובה לעמוד על כך בתוקף".

במוסד אותו מנהל השואל, לומדות בנות מחוגים דתיים-לאומיים, המתחזקות ומתחרדות. הורי הבנות על דרך כלל, מעונינים שבנותיהם ימשיכו את לימודיהן במכללות, שם יוכלו לרכוש תואר אקדמי ומקצוע.

בין המכללות הידועות, גם 'המכללה החרדית' של בת הגר"ע יוסף זצוק"ל, הרבנית עדינה בר-שלום.

אך הגראי"ל פסק באופן חד משמעי: "בודאי שאסור ללכת ללמוד במקומות אלו, חובה לעמוד על כך בתוקף, ואף שהדבר קשה מאד, יקבלו על זה הרבה שכר בגן עדן. ואם מצד חובת השתדלות לפרנסה, בודאי שאין כזה השתדלות, ללמוד במקום האסור כדי שיהיה פרנסה".

מקורבו של הגראי"ל, הגאון רבי משה יהודה שניידר, מספר שהגראי"ל חזר והדגיש שאין שום הבדל בין בנות לנשואות, וכן גם להשתלם במכללה לצורך הגדלת ההכנסה, אסור. "חובה ללמוד רק בבית יעקב", קבע הגראי"ל, "המתנהל כולו על פי רוח ישראל סבא".

"כך דרכו של היצר הרע", הוסיף הגראי"ל, "וזה עוד מזמן בריאת העולם, אצל חווה בחטא עץ הדעת, שמנסה לחלחל ולחדור תחילה דרך האשה, כי נשים דעתן קלות, וכך הוא ממשיך בכל הדורות - מתחיל אצל האשה ומשם ממשיך הלאה".
הרב שטיינמן מכללות חרדיות בנות עובדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד