י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אל תפיצו פייק ניוז

חידלו! ההודעות והשמועות בוואטסאפ - שקריות

בשעות האחרונות מועברות בקבוצות הוואטסאפ הודעות קוליות שונות על שמועות שונות לגבי חטופים ששוחררו והרוגים שנפלו בעזה. בדובר צה"ל ובמשטרה מבקשים מהציבור לחדול מהפצתן בשל היותן שקריות 

חידלו! ההודעות והשמועות בוואטסאפ - שקריות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בשעות האחרונות מסתובבות בקבוצות וואטסאפ שתי הודעות קוליות של שתי נשים שונות שמעידות ששמעו כי אנשים ראו חטופים מגיעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפולים. בבית החולים לא מכירים את הדיווח הזה, וגם גורמים אחרים אומרים שמדובר בדיווח שקרי.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר מוקדם יותר הערב בהצהרתו: "בשעות האחרונות, התמלאה הארץ בשמועות כאלה ואחרות. אני מציע לכולם להיצמד לדיווחים הרשמיים שלנו. אנחנו נמשיך לעדכן את הציבור באופן אמין ומדויק, זו המחויבות שלנו. נדווח תוך שמירה על ביטחון כוחותינו. אני פונה לציבור - אל תפיצו שמועות".

העיתונאי רן בוקר כתב: "מניח שההודעות האלה נבעו מאי הבנה ומרצון לקוות לבשורות טובות - אבל ויש אבל גדול - גלו אחריות, יש משפחות שכל דבר כזה מקפיץ אותן כי יש פה חיים שלמים על הכף. הימנעו מהפצת ההודעות האלה!".

הכתב הצבאי של 'כאן חדשות', איתי בלומנטל שיתף ברשת X: "בשעות האחרונות נאלצתי לענות באופן אישי לעשרות מכרים שפנו שאאשר להם הודעות שרצו בקבוצות הוואטסאפ והטלגרם. אנחנו לא נצליח לשרוד כך עוד חודשים, זה פוגע במשפחות של אנשים שמחכים לבשורות, ובעיקר מתסכל. אל תפיצו פייק ניוז, מה שאפשר אנחנו נפרסם".

גם דוברות המשטרה פנתה הערב לציבור לחדול מהמעשים הללו: "בשעות האחרונות אנו עדים לשיתופים של קבצי מדיה ושמע ברשתות החברתיות שלכאורה מתארים אירועים מזירת הלחימה לצד דיווחים אודות מצבם הרפואי של חלק מהלוחמים שמשתתפים בפעילות בגזרות השונות". נכתב בהודעת המשטרה.

"משטרת ישראל שבה ומדגישה, שיתוף מידע לא מבוסס מסוכן ומסייע לאויב! לא משתפים מידע, סרטונים וקבצים! לא מפיצים בהלה בקרב אלפי משפחות שיקירהם נמנים על כוחות הביטחון במלחמה! רק יחד ובאחריות ננצח!". לשון ההודעה.

וואטסאפ מלחמת חרבות ברזל הודעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד