י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

משרד החינוך: הוקפא המכרז למינוי מנהל מחוז חרדי

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, הורה על הקפאת המכרז למינוי מנהל מחוז חרדי בירושלים: "מכרז עם תנאים חריגים"

משרד החינוך. צילום: פלאש90
משרד החינוך. צילום: פלאש90

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הורה על הקפאת המכרז למינוי מנהל מחוז חרדי בירושלים בעקבות תביעת התנועה לאיכות השלטון.

בעקבות תביעה שהגישה היום (יום ג') התנועה לאיכות השלטון, הורה בית הדין האזורי לעבודה בירושלים כי עד למועד הדיון בתביעה לא תתכנס ועדת הבוחנים לבחירת הזוכה במכרז.

התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כנגד נציבות שירות המדינה ומשרד החינוך בבקשה למתן צו המורה על ביטול מכרז פומבי לקליטת מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך שפרסמו הנציבות ומשרד החינוך בהיותו בלתי חוקי, נוגד את הדין ופוגע בעיקרון השוויון, באשר הוא מאפשר מינויו של אדם אשר אינו עומד בתנאי הסף הנוהגים הקבועים לתפקיד בדרגה האמורה. בית הדין האזורי בירושלים קיבל את תביעת התנועה והוציא צו להקפאת המכרז.

התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה בעניין זה מאחר ובפעם הראשונה בוטל המכרז באשר דרישות הסף בו לא כללו דרישה לניסיון בניהול חינוכי והשכלה פדגוגית. והנה, ועל אף חשיבותו הרבה של התפקיד, שהינו תפקיד ניהולי במערכת החינוך, מנסים במשרד החינוך, בפעם השנייה, לאפשר לאדם אשר אינו עומד בתנאי הסף הקבועים למשרות בדרגת בכירות מסוג זה להתמנות לתפקיד באשר הם מייצרים חלופה המייתרת למעשה את דרישת הסף לניסיון ניהולי בתחום החינוך, וכן מבטלים את החובה בתואר שני או בחלופה אחרת המקבילה לו. ביטול זה צורם אף יותר, שעה שמכרז מנהל המחוז החרדי הינו היחידי מתוך רשימת מכרזים הקולטים מנהלים באותה דרגה, ואשר בכולם קיימות הדרישה לניסיון ניהולי בתחום החינוך ולתואר שני, ללא חריגים. חלופת הניסיון הניהולי שאינו בתחום החינוך הינה חריגה וייחודית למכרז זה.

בעקבות בקשת התנועה השעתה נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופטת דיתה פרוז'ינין, את התכנסותה של ועדת הבוחנים למכרז עד אשר יתקיים דיון בתביעה.
תביעה בית משפט משרד החינוך ישראל ניהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד