כ"ט אייר התשפ"ד
06.06.2024
לאחר תקיפות ואיומים 

בתי ספר יהודיים למכללות: "אל תזמינו תלמידים שלנו אם אתם לא יכולים להבטיח את שלומם"

בתי ספר יהודיים בניו ג'רזי הודיעו למכללות שלא יזמינו תלמידים למכללות, אם הם לא יכולים להבטיח את שלומם. ההודעות הגיעו לאחר תקריות אנטישמיות רבות בקמפוסים בארה"ב לאחר התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר

בתי ספר יהודיים למכללות: "אל תזמינו תלמידים שלנו אם אתם לא יכולים להבטיח את שלומם"
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

כל מכללה או אוניברסיטה שרוצה לקבל תלמידים ממספר בתי ספר אורתודוכסים בניו ג'רזי תצטרך להוכיח שהיא יכולה לשמור על בטיחות התלמידים היהודים, כך על פי הודעות מבתי הספר 'האקדמיה לתורה' במחוז ברגן, בית ספר לבנים בטיאנק, ובית הספר התיכון "מעיינות" לבנות, כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA.

בית ספר נוסף באזור הודיע שהוא "בודק מחדש את היחסים שלנו עם אנשי קבלה בקולג'ים", אך עדיין לא החליט על שינויים במדיניות.

ההודעות הגיעו לאחר תקריות אנטישמיות רבות בקמפוסים בארה"ב לאחר התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, והתגובה הצבאית של ישראל עלולות להשפיע על האופן שבו חלק מהסטודנטים היהודים יחליטו היכן ללכת ללמוד.

התקריות מתרחשות בדיוק בזמן שבו בתי ספר תיכוניים חייבים לסיים את ההרשמות של התלמידים. המנהלים אמרו כי המכללות מתחננות לתלמידים עם ציונים טובים, אז הם חייבים להתחייב להגן עליהם.

"אנו חשים בתוקף שאיננו יכולים להמשיך להזמין את נציגי המכללות לדבר עם תלמידינו כפי שעשו בעבר", כתבו מנהלי בית הספר, הרב שלמה סטוצ'ל וסגן המנהל, הרב סטיבן פינקלשטיין בהודעה למכללות. הם דרשו לוודא שיש "הגנה פיזית ורגשית לתלמידים היהודים".

ההודעות מגיעות בעקבות תקריות אנטישמיות רבות בקמפוסים, כולל התפרצות אלימות בעצרת פרו-פלסטינית, מצב בו סטודנטים יהודים התבצרו בתוך ספרייה בקופר יוניון ניו יורק במהלך מחאה פרו-פלסטינית, ולאחרונה הושמעו שם איומי מוות נגד סטודנטים יהודים.

אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות תקיפה אנטישמית חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד