י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בשל הפרת זכויות אדם

גרמניה מונעת מבריטניה למכור מטוסי קרב לערב הסעודית

אלפי משרות הנדסיות מיומנות בסכנה בבריטניה, לאחר שגרמניה מונעת עסקה לייצוא מטוסי קרב מתוצרת בריטניה לערב הסעודית. גרמניה מסרבת לאשר בשל רצח העיתונאי המתנגד לממלכה ג'מאל חשוקג'י ב-2018  

גרמניה מונעת מבריטניה למכור מטוסי קרב לערב הסעודית
מטוס קרב טייפון צילום: Pixabay

אלפי משרות הנדסיות מיומנות עלולות ללכת לאיבוד לאחר שגרמניה מונעת עסקה לייצוא מטוסי קרב מתוצרת בריטניה לערב הסעודית.

ייצור מטוסי הקרב הבריטיים מסוג טייפון המיוצרים בלנקשייר שבבריטניה, מחזיקים יותר מ-6,000 מומחי מטוסים כולל כ-28,000 עובדים במשרות שונות בשרשרת האספקה.

קווי הייצור במפעלי החברה ייסגרו ללא הזמנות נוספות למטוס מחו"ל, מכיוון שחיל האוויר המלכותי מוציא בהדרגה את הטייפון משנת 2025. המטוס נבנה על ידי איגוד הכולל את בריטניה וגרמניה, וכדי לקבל רישיונות יצוא, כל חברי האיגוד אמורים לאשר.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי גרמניה חוסמת את העסקה של בריטניה למכירת 48 מטוסים לערב הסעודית בשל הפרת זכויות אדם בממלכה.

גרמניה מסרבת לאשר בשל רצח העיתונאי המתנגד לממלכה ג'מאל חשוקג'י ב-2018 - ובמחאה על מותם של אזרחים מהתקיפות האוויריות הסעודיות בתימן. הווטו שלה עשוי לעלות 15 מיליארד ליש"ט, שבריטניה תצטרך לגייס משווקים אחרים כדי לשמור על קווי הייצור.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, לא מוכן להרגיז את חברי הקואליציה שלו, שמתנגדים בתוקף למכירת נשק לסעודיה. כשנשאל על הנושא בפסגת נאט"ו ביולי, אמר שולץ ש'אין החלטה' לגבי משלוחי טייפון לערב הסעודית.

כל מחסור במימון יכול להשפיע גם על המחקר והפיתוח של מטוס הקרב של הדור הבא של בריטניה.

העסקה נחתמה על ידי ממשלת בריטניה לפני חמש שנים, כאשר ההנחה הייתה שהמכירות יאושרו על ידי גרמניה, איטליה וספרד. מטעם ממשלת בריטניה נמסר: "בריטניה נשארת איתנה במחויבותה ליחסי ההגנה האסטרטגיים עם ממלכת ערב הסעודית".

בריטניה גרמניה סעודיה קנצלר גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד