כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על רקע הלחימה בחמאס

שלוש מדינות הודיעו על ניתוק יחסיהן עם ישראל

שלוש מדינות שיש להן שגרירות בישראל הודיעו על ניתוק היחסים עם ישראל בשל המשך הלחימה בעזה שלטענתן מפרה את המשפט ההומניטרי הבינלאומי

שלוש מדינות הודיעו על ניתוק יחסיהן עם ישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

שלוש מדינות הודיעו הלילה על ניתוק יחסיהן עם ישראל. הראשונה היתה ממשלת בוליביה שהודיעה על ניתוק קשריה הדיפלומטיים עם ישראל והחזרת השגריר. את ההודעה העבירה השרה לענייני הנשיאות, מריה נלה פראדה, במסיבת עיתונאים.

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה וכי היחסים בין ישראל לבוליביה רעועים גם כך מאז ומעולם. המדינה הדרום אמריקנית ניתקה את יחסיה עם ישראל פעמיים בעבר. בפעם הראשונה ניתקה בוליביה את היחסים בשנת 2009 בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", ובפעם השנייה ב-2014 במהלך מבצע "צוק איתן". עם זאת היחסים חודשו בשנת 2019, אומנם בצורה די רופפת כאמור. הנשיא לשעבר, אבו מוראלס, שניתק את הקשרים לפני תשע שנים, כינה את ישראל בשבוע שעבר "מדינת טרור".

אחרי בוליביה, הודיעו גם צ'ילה וקולומביה על ניתוק יחסיהן איתנו. נשיא צ'ילה גבריאל בוריק הודיע כי יחזיר את שגריר המדינה מישראל וזאת "לטובת התייעצויות לאחר שישראל הפרה את המשפט ההומניטרי הבינלאומי בעזה". לדבריו, "צ'ילה מגנה בחריפות את הפעולות הצבאיות הללו ומתבוננת בהן בדאגה".

גם נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע הלילה: "החלטתי להחזיר את השגריר שלנו בישראל. אם ישראל לא תעצור את הטבח בעם הפלסטיני לא נוכל להישאר שם".

מלחמת חרבות ברזל תקיפות בעזה חמאס קולומביה צ'ילה בוליביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד