ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כל העדכונים מכל הזירות

יותר מ-11,000 מטרות טרור הושמדו בעזה; מטח לאשקלון ואשדוד

13 לוחמים נפלו בקרבות בצפון הרצועה אתמול, הבוקר הותרו לפרסום - 11 נוספים מלבד ה-2 שהותרו לפרסום אמש | דו"צ מעדכן על תקיפתן של יותר מ-11 אלף מטרות | הלילה יורט טיל ששיגרו החות'ים מתימן | טיל קרקע אוויר שנורה מלבנון אל כלי טיס ישראלי הופל ומקור השיגור הותקף

יותר מ-11,000 מטרות טרור הושמדו בעזה; מטח לאשקלון ואשדוד
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

מלחמת חרבות ברזל, נכנסת ליומה ה-26, כשבינתיים הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה נמשכת. מתחילת הלחימה צה"ל תקף יותר מ-11,000 מטרות של ארגוני הטרור.

כוחות משולבים של צה"ל תקפו במהלך הלילה מטרות טרור רבות ברחבי רצועת עזה, ביניהן מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס.

במהלך הלחימה אתמול לוחמי צה"ל זיהו מחבלים רבים של ארגון הטרור חמאס שהתבצרו במבנה רב קומות במרחב ג'באליה שבצפון רצועת עזה. המבנה מוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים שתקפו את המחבלים.

בנוסף, כוחות צה"ל זיהו רכב שנשא טילי נ״ט בעת שנסע לכיוון הכוחות הפועלים ברצועת עזה. בעקבות כך, הכווינו הכוחות הקרקעיים כלי טיס שביצע ירי לעבר הרכב. זוהתה פגיעה.

בתוך כך, הבוקר נפתח בבשורה קשה ומרה על נפילתם של תשעה לוחמי צה"ל בנוסף לשניים שדבר נפילתם הותר אתמול לפרסום. כולם נפלו בקרבות מול לוחמי חמאס בצפון רצועת עזה, חלקם נפגעו מטיל נגד טנקים שנורה לעבר הנגמ"ש בו נסעו וחלקם נפגעו ממטען שהתפוצץ מתחתם. מתחילת הלחימה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 326 חללי צה"ל ה' יקום דמם.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

14:06 - בעקבות אירוע בטחוני בדרום רכס רמים הצירים מצומת כח ומערבה סגורים לתנועה עד הודעה חדשה.

14:05 - מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ"ט בגבול לבנון. צה"ל השיב אש.

14:00 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:45 - שר החוץ האיראני, שמבקר כעת בטורקיה, מאיים על ישראל: "אם יימשכו ההתקפות על עזה, יהיו לכך השלכות קשות".

13:10 - חברי קונגרס ברזילאים החזיקו תמונות של חטופים ישראלים ברצועת עזה, וקראו לשחרורם המיידי באירוע ששודר אתמול בשידור חי ברחבי ברזיל

13:00 - ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, בטקס סיום קציני מודיעין: ״אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה״

12:30 - עלה ל-13 מספר החיילים ההרוגים בעזה אתמול: לוחם גבעתי סמ"ר רועי סרגוסטי הי"ד, מפקד כיתה בגבעתי מחוות נחל הרועה, נפל אתמול במהלך הקרבות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

12:15 - למעלה מ-60 חברי כנסת מכלל הסיעות ביקשו להשתתף ולצפות בסרט תיעודי זוועות ה-7 באוקטובר שיוקרן היום לח"כים בשעה 13:00 באודיטוריום הכנסת.

12:00 - שר הבריאות של טורקיה: הושלמו ההכנות להקמת 20 בתי חולים שדה באזור מעבר רפיח במצרים ובנמל התעופה אל-עריש

11:45 - חברת הסלולר הפלסטינית ג'ואל: "שירותי התקשורת (נייח, סלולר ואינטרנט) החלו לחזור בהדרגה באזורים שונים ברצועת עזה, לאחר שנותקו בידי הצד הישראלי הבוקר".

11:35 - אזעקות בעוטף

11:01 - אחרי שעות ארוכות של שקט: מטח כבד אל עבר אשקלון, אשדוד ויישובי האזור

10:33 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו במלחמה קשה. זאת תהיה מלחמה ארוכה. יש לנו בה הישגים חשובים, אבל גם אבידות כואבות. אנחנו יודעים - כל חייל שלנו הוא עולם ומלואו. עם ישראל כולו מחבק אתכן, המשפחות, מעומק ליבנו. כולנו אתכן בשעת יגונכם הכבד. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה - נמשיך עד לניצחון".

10:25 - השיגורים מתימן | דובר צה"ל: "כשנחליט - נדע גם לתקוף"

09:58 - מעבר רפיח יפתח היום ליציאת בעלי דרכונים זרים מעזה. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי קבוצה ראשונה של פלסטינים בעלי אזרחות כפולה יצאו היום מהרצועה למצרים

09:57 - דיווח במצרים: יותר מ-40 אמבולנסים נערכים במעבר רפיח - לקליטת הפצועים מרצועת עזה

09:30 - משרד החוץ: "החלטת ממשלת בוליביה לנתק את היחסים עם ישראל - היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן"

09:00 - הקבינט המדיני ביטחוני שהיה אמור להתכנס הערב בשעה 21:00 יידחה למחר בשעה 18:00, כך הודיעו בלשכת ראש הממשלה לשרים

08:50 - דובר צה"ל: בהתאם להערכת המצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה במרחב, ספינות טילים של זרוע הים הגיעו אתמול למרחב ים סוף

08:30 - בשורות טובות מביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: 2 פצועים מהלחימה אמש בדרום שהוגדרו במצב בינוני מוגדרים הבוקר במצב קל.

בבית החולים טופלו עד כה 271 פצועים.
אמש, בשעות הבוקר התקבלו 2 פצועים במצב קשה שהבוקר מוגדר מצבם קל.
בנוסף, התקבלו בשעות אחה"צ 18 אזרחים לאחר הירי על העיר אשדוד, 1 מוגדר בינוני והשאר קל.
בסהכ מאושפזים הבוקר בביה"ח 8 פצועים. 2 בינוני, 6 קל.

07:56 - דוברות עיריית אילת: בהמשך ליירוט נוסף שאירע הלילה במרחב ים סוף, החליט הבוקר (רביעי) ראש העירייה - אלי לנקרי, להגביל את הלימודים בבתי ספר התיכוניים בשל המספר הרב של התלמידים. על כן בבתי ספר התיכוניים (בגין, גולדווטר ורבין) ילמדו היום (ד׳) רק החטיבות העליונות, שכבות י׳, י״א, י״ב. חטיבות הביניים, לא יגיעו היום לבתי הספר. הלימודים בשאר מוסדות החינוך מתקיימים כרגיל.

הסיבה להגבלת מספר התלמידים, הינה לאפשר כניסה בטוחה ככל שתידרש למקלטים/ממ״דים, ולא רק למרחב מוגן. (בבתי ספר התיכונים לומדים כ 1,200 תלמידים, פי 3 מבתי ספר יסודיים).

07:53 - חברת הסלולר הפלסטינית ג'ואל, הודיעה לפנות בוקר: "שירותי התקשורת והאינטרנט ברצועת עזה הופסקו לחלוטין".

07:40 - צה"ל מפרסם תיעוד מתקיפות מטרות טרור ביממה האחרונה ברצועת עזה.

07:35 - שר הביטחון יואב גלנט: נפילתם של לוחמי צה״ל בקרבות למול מחבלי חמאס בעזה היא מכה קשה וכואבת. ליבנו ומחשבותינו עם משפחותיהם היקרות.

‏הישגיה המשמעותיים של הלחימה העוצמתית בעומק הרצועה גובים לצערנו מחיר כבד. אנו ערוכים ונכונים למערכה ארוכה ומורכבת הדורשת העזה, נחישות והתמדה - אנחנו ננצח

07:26 - השיגור האחרון מרצועת עזה היה אמש בחצות ליל לעבר נתיב העשרה.

07:11 - איתי עמר, חובש מד"א בכיר, שהצטרף לצוותים הראשונים בדרום בזמן שאביו, לוחם הימ"מ, נפל בקיבוץ בארי מספר הבוקר ברשת ב': "הספקתי לכתוב לו שאני אוהב אותו. הוא שמע על הטבח בקיבוצים ולחץ על מפקד המחוז לשלוח אותו לשם, הוריד אחד מהשוטרים מהרכב ועלה במקומו".

07:00 - ח"כ מתן כהנא אל"מ מתן כהנא אומר בגל"צ: "אין לנו ברירה, חייבים להילחם בחמאס עד שנשמיד אותו לחלוטין. אנחנו מבינים שהמחיר כבד, אבל יש דברים שאי אפשר לעשות בלי להיכנס פנימה, צריך לחשוף את המנהרות".

בתוך כך, הלילה שני יירוטים בשתי זירות. בסביבות חצות ליל לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל. חיזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, לקח אחריות לשיגור בשם ארגונו.

כמו כן צה"ל הפיל הלילה טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי ממנו שוגר הטיל וכן את החוליה שביצעה את השיגור.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל חיילים טרור תקיפות בעזה עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד