י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד מלפני 7 שנים

משפחה של גיבורים: בנו של הנרצח נפל בקרב בעזה

פדיה מרק הי"ד חייל בגבעתי נפל בקרבות בעזה. אביו הוא הרב מיכי מרק הי"ד שנרצח בפיגוע טרור לפני כשבע שנים. פדיה מרק הוא אחיינו של הרב בני קלמנזון ששכל את בנו הי"ד בשבת שמחת תורה

משפחה של גיבורים: בנו של הנרצח נפל בקרב בעזה
פדיה מרק הי"ד צילום: דובר צה"ל

שבר על שבר: חייל גבעתי פדיה מרק הי"ד, נפל בקרב בעזה מול מחבלי חמאס. פדיה הוא בנו של הרב מיכי מרק הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בדרום הר חברון לפני כשבע שנים, פדיה מרק הוא גם אחיינו של נשיא ישיבת עתניאל הרב בני קלמנזון, ששכל את בנו אלחנן הי"ד בקרב הירואי מול מחבלי חמאס בשמחת תורה. בנוסף, שלומי מרק ז"ל, אחיו של פדיה הי"ד נהרג בתאונת דרכים ב-2019.

בהודעה שיצאה מטעם הישוב עתניאל נכתב: "ברוך דיין האמת. בצער שאין במילים די לתארו, בית עתניאל מודיע על נפילתו של פדיה מרק הי"ד בקרב גבורה נגד מחבלי חמאס, פרטים על ההלוויה וסידורי השבעה יישלחו בהמשך. בית עתניאל מחבק את משפחות מרק וקלמנזון. בבניין ירושלים ננוחם".

פדיה הי"ד שיחזר ב-2016 את הפיגוע בו אביו הרב מיכאל מרק, בדרום הר חברון, הרגעים בהם ראה את אביו נרצח לנגד עיניו בידי מחבלים: "ירו עלינו מהצד של אחותי, היא ישבה מהשמאל שלי, ואז פתאום אבא לא זז יותר. הרכב התהפך כתוצאה מאובדן השליטה של אבא ולאחר מכן עוברי אורח ערבים הצליחו לפתוח את הדלת ולהוציא אותנו, שמו אותנו ברכב אחר שלא יקרה לנו כלום".

ברכב נסעו הרב מרק הי"ד, אשתו חווה ושניים מילדיהם - תהילה בת ה-13 והבן פדיה בן 15 שכאמור נפל בקרבות בעזה. ברכב נספרו יותר מ-20 פגיעות של קליעים. המחבלים עקפו ברכבם את רכב המשפחה הישראלית, נצמדו אליו ופתחו בירי לעבר החלון הקדמי.

קטע מצמרר נוסף בסיפור הטראגי של המשפחה. אלחנן קלמנזון הי"ד, אחיינו של מיכאל מרק הי"ד, שנפל בשמחת תורה בקרבות מול חמאס, ספד ב-2016 לדודו הרב מיכאל מרק: "איבדנו דוד יקר ואהוב, איש שעוד רבות יסופר על פועליו הרבים בצדקה בעשייה בתורה, איש יקר שגידל ביחד עם חווי משפחה גדולה ומדהימה משפחה לתפארת, אנחנו עסוקים כרגע בעיקר בלעטוף אותם בהרבה אהבה. מיכי השם ייקום דמו נפל בקרב הארוך והקשה שלנו על חירות העם ועל זהותו של העם ועל ארצו. מיכי אמר לא פעם שתמיד במקרים האלה אנחנו רואים שבוחרים את האנשים האלה בפינצטה, בוחרים את המובחר שבמובחר. כמה הוא צדק. לא היה מובחר ממיכי".

 

 

חברון חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד