י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ישיבת 'נהרדעא' חנכה את משכנה החדש

ישיבת "נהרדעא" חנכה את משכנה החדש בקרית ישמח משה שבגני תקווה • האדמו"ר מסאסוב קבע את המזוזות • צפו

ישיבת 'נהרדעא' חנכה את משכנה החדש
88

במעמד חגיגי, בהשתתפות רבנים, ראשי ישיבות וכוללים, מאות בוגרים וידידים, חנכה היום (ג'), ישיבת "נהרדעא" את משכנה החדש בקמפוס רחב ידיים בקריית "ישמח משה" שבגני תקווה.

הישיבה, המשלבת לימודי קודש ולימודים לבגרות ברמה גבוהה, הוקמה לפני 11 שנה ביד בנימין על ידי תנועת פועלי אגודת ישראל. היא עברה כעבור כשנתיים לרמות שפירא ומשם לנחלים שליד פתח תקווה.

במעמד זה הוכרז גם על קריאת רשת מוסדות החינוך של תנועת פועלי אגודת ישראל, בשם "או"ר נהרדעא" – על שמו ולזכרו של נשיא התנועה, רבי אברהם ורדיגר ז"ל – שיום הזיכרון הראשון לפטירתו חל היום.

דברים לכבוד המעמד המשולב נשאו גזבר פא"י, עו"ד הר"ר שלמה לינצר, הרה"ג רבי משה חיים לאו, המשגיח הרוחני הרה"ג יאיר לוינגר, הרה"ג רפאל פרנק וראש הישיבה הרה"ג ברוך לנדאו, שעמדו על אישיותו המיוחדת של רבי אברהם ורדיגר ז"ל, כשליח ציבור מסור, שדלתו וליבו היו פתוחים בפני כל דכפין ועל ההנצחה הראויה לה זכה בקריאת רשת מוסדות חינוך הכוללת, בנוסף לישיבת "נהרדעא" גם את כוללי "משאת בנימין" ע"ש רבי בנימין מינץ ז"ל לאברכים המחלקים את יומם בין המשך העיסוק בתורה ולימודים אקדמאיים, כולל "רעיא מהימנא" ללימודי רבנות וחינוך בקהילות ישראל, ע"ש עו"ד ר' משה טמבור ז"ל מבכירי הנהגת פא"י, התיכון החרדי לבנות "דרכי שרה" והסמינר ללומדות תואר "אופק".

הר"ר חנוך ורדיגר הודה בשם המשפחה להנהלת פועלי אגודת ישראל על המחווה המיוחדת כלפי אביו, שליווה את התנועה במשך כשבעים שנה, ייצג נאמנה את היהדות החרדית כולה בכנסת ובשורה ארוכה של מוסדות ציבור, תורה וחסד וראה בחינוך ילדי ישראל על אדני התורה הקדושה כאבן יסוד בתקומת ישראל בארצו והביע את התקווה כי תלמידי ותלמידות רשת "אור נהרדעא" הקרויה על שמו ילכו בדרכו גומלת החסדים.

לבאי המעמד חולק גיליון מיוחד של ביטאון פא"י "שערים", שהוקדש לפעלו ואישיותו של רבי אברהם ורדיגר ז"ל.

הלימודים בקמפוס החדש של הישיבה החלו עם תחילת "זמן החורף" לאחר קביעת המזוזות ע"י כ"ק האדמו"ר מסאסוב שליט"א, רבה של גני תקווה הרה"ג רבי יחיאל ברזילי, רבה של הקהילה התורנית המקומית – הרה"ג רבי מנחם אריה שלזינגר, ראשי הישיבה ורבניה וחברי הנהלת התנועה.








נהרדעא ישיבה הגרמח לאו אדמור מסאסוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד