כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החושך יורד מוקדם

החל מהיום: אל תשכחו להדליק אורות

תזכורת לנהגים להדליק את אורות הרכב בכבישים הבינעירוניים גם בשעות היום, כך מזכירים לנו במשרד התחבורה. החוק קובע הדלקת אורות מהראשון לנובמבר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: רוני נאק

בחוץ אומנם חם עדיין, אבל מבחינה רשמית החורף כבר כאן ולכן החל בראשון בנובמבר צריך להדליק את אורות הרכב בכבישים הבינעירוניים גם בשעות היום, כך מזכירים לנו משרד התחבורה ומשטרת ישראל.

מבחינה חוקית, חובת הדלקת אורות בכביש בינעירוני חלה על כל סוגי הרכב, החל במכונית קטנה וכלה בפרייבט ובמשאית ותהיה תקפה עד ה 31 במרץ בשנה הבאה. מעבר לכך, אם הנכם נוהגים באוטובוס, מונית, או רכב כבד אזי חשוב שתדעו שהחובה להיות עם אורות פועלים חלה עליכם גם בכביש העירוני. ובאשר לאופנועים – אלה חייבים בכל מקרה לנסוע עם אור דולק כל ימות השנה בשביל להגדיל את הנראות של הרוכבים.

בהערת אגב נציין שכעת החושך יורד מוקדם, עוד מעט יגיע החורף ואיתו הגשם וההצפות ולכן אנחנו סבורים שכדאי להפעיל את אורות המכונית הפרטית גם ברחובות העיר למרות שלא צריך, מדובר במעשה שמגדיל את הנראות של המכונית ולמשל אם היא מתקרבת למעבר חציה עירוני, ילדים שחוצים במעבר החציה יבחינו במכונית באופן יותר טוב.

חשוב להדגיש: למי שאינו מציית לדרישה חוקית זו יש קנס ומי שלא יעמוד בדרישה יצטרך לשלם 100 שקל וגם לקחת בחשבון שתי נקודות חובה ברישיון.

 

 

חורף משרד התחבורה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד