ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בקריאה שניה ושלישית

אושר: הגנה מעיקול על מענקים מיוחדים שניתנו בעקבות הלחימה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנה על מענקים מיוחדים שניתנו בעקבות הלחימה. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 23 חברי כנסת ללא מתנגדים

אושר: הגנה מעיקול על מענקים מיוחדים שניתנו בעקבות הלחימה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנה על מענקים מיוחדים, חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 23 חברי כנסת ללא מתנגדים.

בהצעת החוק, מוצע לקבוע הגנה מפני עיקול על המענקים המפורטים בתוספת, וכן להקנות לשר האוצר ולשר המשפטים סמכות לקבוע מענקים מינהליים נוספים, שכולם או חלקם, יהיו מוגנים מפני עיקול אם נמצא שיש הצדקה לעשות כן בנסיבות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לשימוש בכלי המענק המינהלי יש מגבלות, ובהן - שלא ניתן לעגן הגנה על מענק שניתן בדרך זו מפני עיקולים במסגרת החלטת הממשלה עצמה. זאת משום שהחלטת הממשלה אינה יכולה להתגבר על זכות המוקנית מכוח חוק לעיקול.

עם זאת, יש מקרים שבהם יש צורך לספק הגנה מפני עיקול כדי שהמענקים יוכלו למלא את תכליתם, למשל במקרה שבו המענק נועד לספק עזרה כספית מיידית למי שנזקק לה או במצבי חירום אחרים, כגון מצב הלחימה במסגרת מבצע "חרבות ברזל". הצעת חוק זו נועדה להתמודד עם מצבים אלה, שבהם המענק ניתן באופן מינהלי אך נמצא שיש הצדקה להגן עליו מפני עיקול.

הכנסת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד