כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נשק קטלני ומדויק

נשק קטלני ומדויק: תיעוד השיגורים מתימן לעבר ישראל

לחות'ים מגוון טילים וכטב"ם איכותיים מתוצרת איראנית שמאיימים על דרומה של ישראל. היום פרסמו המורדים מתימן תיעוד בו נראים שיגורי טילים וכטב"מים לעבר ישראל

נשק קטלני ומדויק: תיעוד השיגורים מתימן לעבר ישראל
השיגור לעבר ישראל צילום: מתוך התיעוד

במהלך השנים האחרונות התשדרגו המורד'ים החות'ים בתימן בארסנל נשק מתוחכם מתוצרת איראנית ובסיועם הצליחו לבנות מערך של טילים מונחים מדויקים, כולל טילים בליסטיים, טילי שיוט ועוד. 

המורדים מתימן ירדו ממעוזיהם בצפון המדינה וכבשו את צנעא הבירה ב-2014. הם ניצלו את חוסר היציבות הפוליטי ששרר במדינה מאז הדחת השליט הוותיק עלי עבדאללה סאלח במהלך "האביב הערבי".

קואליציה ערבית בהנהגת ערב הסעודית התערבה לטובת הממשל החדש בראשות עבד רבו מנסור האדי במרץ 2015, והצליחה למנוע מהחות'ים להשתלט על כל המדינה. הלחימה בין הצדדים פסקה ברובה בתחילת השנה שעברה, אך הם טרם הצליחו לגבש הסכם לסיומה הרשמי והמצב ההומניטרי בתימן נותר מהקשים ביותר בעולם.

במהלך מצעד שערכו השנה המורדים בבירה צנעא, הם הציגו לראווה מספר סוגים של טילים בליסטיים וטילי שיוט שלא נראו בעבר, כולם מגיעים מאיראן, כך הוצג הטיל "עקיל", ממשפחת טילי ה"קיאם" (טיל קרקע-קרקע), וה"טנקיל", שדומה מאוד לראאד 500 האיראני - טיל מדויק המגיע לטווח של עד 500 ק"מ.

אחד הטילים המרכזיים שבידי המורדים הוא טיל נגד-טנקים מונחה ארוך-טווח המגיע ל-1,350 עד 1,950 ק"מ, מה שמאפשר להם לאיים על הקצה הדרומי של ישראל, שכן תימן וישראל, המופרדות על ידי ערב הסעודית, נמצאות במרחק של כ-1,580 ק"מ זו מזו בנקודה הקרובה ביותר.

מלבד הטופאן, החות'ים מחזיקים גם בכטב"ם מתאבד בשם "סמאד 3", שמגיע לטווח של כ-1,900 ק"מ, וייתכן שגם הוא שוגר לעבר ישראל בימים האחרונים.

בנוסף לטילים היבשתיים, בידי החות'ים גם טילי שיוט חדשים, בהם "קודס 4", הגרסה החדשה של טיל השיוט "קודס" שידוע כי נמצא בידיהם זמן רב. הטווח של הטילים הקודמים מאותה סדרה מגיע לכ-2,000 ק"מ, ולא ידוע האם הטווח הוגדל, אך ייתכן מאוד שזהו אחד השיפורים שהוכנס בגרסה החדשה.

איראן פיתוח טילים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד