י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שר הבריאות הרב אוריאל בוסו בסיור מקיף במאוחדת מחוז ירושלים – ״מאוחדת התגלתה במלוא הדרה במוכנות לשעת חירום״

  השר ופמלייתו ביקרו בין היתר במרכז השליטה המחוזי ובמרכז לרפואה דחופה הפעיל 24/7 • שר הבריאות אוריאל בוסו: "הגעתי לקופת חולים מאוחדת שידועה כקופה מקצועית שנותנת מענה מקצועי ושירות בשגרה ובחירום" • יו"ר מאוחדת איל גבאי: "אנחנו נערכים למגוון תרחישים, גם להסלמה בגזרה הצפונית, וערוכים להמשיך ולתת שירות רפואי חיוני, תוך קיום הערכות מצב יומיות והתאמה של השירותים והמטפלים שלנו לצרכים בשטח ולמציאות המשתנה" • מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן: "אני גאה לעמוד בראש ארגון שיודע להתגייס בשעת חירום, והמשימה המרכזית שמוטלת עלינו כרגע היא לוודא שנוכל להמשיך לתת מענה גם בטווח הארוך, לאנשים שכל כך זקוקים לנו כרגע, ועוד יזדקקו לנו בחודשים הקרובים" • מנהל מחוז ירושלים עופר משולם: "כקופת החולים הגדולה ביותר בירושלים והסביבה, אנחנו אמונים על הבריאות של 550 אלף אנשים בשוטף, ובימים אלה נרתמנו גם לטיפול בכל תושבי העוטף והצפון שמשתכנים במלונות בסביבת העיר"

שר הבריאות הרב אוריאל בוסו בסיור מקיף במאוחדת מחוז ירושלים – ״מאוחדת התגלתה במלוא הדרה במוכנות לשעת חירום״
סיור שר הבריאות אוריאל בוסו במאוחדת צילום: יח"צ

שר הבריאות הרב אוריאל בוסו סייר במנהלת מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת, בביקור הראשון שלו בקופת חולים מאז מונה לשר לפני מספר שבועות. במהלך הסיור, ביקר השר במרכז שליטה שאחראי על הניהול השוטף של שירותי הקופה בחירום ובמרכז לרפואה דחופה של מאוחדת, שמטפל מידי יום במאות אנשים שזקוקים לטיפול רפואי מיידי, ביניהם תושבי ירושלים, אנשים שפונו מבתיהם ואנשים שפונו מבתיהם ומשתכנים במלונות העיר.

"מדינת ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר, במלחמת עצמאות ובמלחמה קיומית", אמר השר הרב אוריאל בוסו במהלך הסיור. "מערכת הבריאות התגלתה במלוא הדרה, ואני רואה את זה בשטח מדיי יום. קופות החולים הן העוגן המרכזי שלנו, ולכן חשוב לחזק אותן דווקא בימים אלה. מערכת הבריאות היא הראשונה שהתעשתה, התאימה את עצמה ואת השירותים שלה למצב החירום, וזה בעיקר בזכות כלל העובדים שמבינים את השליחות העצומה שמוטלת עליו".

"מערכת בריאות הנפש נמצאת באירוע הגדול ביותר בתולדותיה. הרפואה בקהילה היא זו שתתן את המענה לאתגר העצום הזה, ובכוונתי לעשות כל מה שביכולתי כדי לוודא שיש לקופות את על האמצעים הנדרשים". אמר השר. 

עוד הוסיף ואמר: "הגעתי לקופת חולים מאוחדת שידועה כקופה מקצועית שנותנת מענה מקצועי ושירות בשגרה ובחירום. אני כשר הבריאות יכול לומר שהקופות בכלל וקופות חולים מאוחדת בפרט, הראו את השותפות האמיתית את הכניסה 'מתחת לאלונקה'. מתן שירות בחירום והמענה המיידי שהם נותנים ראוי להערכה".

בביקור השתתפו שר הבריאות הרב אוריאל בוסו, ישראל אילוז ראש מטה שר הבריאות ויהודה כהן יועץ השר, איל גבאי יו"ר דירקטוריון מאוחדת, עוזי ביתן מנכ"ל מאוחדת, עופר משולם מנהל מחוז ירושלים, עמוס מאור סמנכ"ל חטיבת לקוחות, עופר שם טוב הכהן סגן מנהל המחוז, ד"ר מנחם ביתן רופא מחוזי, יהודה לוי מנהל שיווק מחוזי, חלי טל מנהלת מש"א, דודי שוורץ יועץ מנכ"ל,  משה ברים מנהל שיווק מגזר חרדי ארצי ונתי סננס מנהל קשרי קהילה.

הסיור נפתח במרכז לרפואה דחופה של מאוחדת במגדל שלם שברחוב יפו 180, מרכז ענק לרפואה דחופה בלב ירושלים, המשתרע על פני 1,000 מ"ר עם מיטב הרופאים והטכנולוגיות הרפואיות.

השר פגש את מנהלי המרכז והרופאים הבכירים ושמע על ניהול המלר"ד מתחילת המלחמה ועודכן כי ישנה עליה גדולה בכמות הפניות בעקבות המלחמה, כאשר במרכז לרפואה דחופה מתקבלים פונים מהדרום, חברי כל קופות החולים.  

בהמשך קיים השר וחברי המשלחת סיור מיוחד במשל"ט של מאוחדת - משל"ט מרכזי לריכוז כלל הצרכים שלהם לפי מגזרים, מיפוי האזור בו הם נמצאים ומתן מענה מקצועי, בהתאם לצרכים האישיים והמשפחתיים.

עובדי המשל"ט יצרו קשר יזום עם לקוחות מאוחדת שנאלצו להתפנות מבתיהם, ועומדים בקשר מול גורמים בקופה ובמקביל פועלים מול גורמי חוץ כגון פיקוד העורף, משרד הבריאות, משרד הרווחה, לשכות הבריאות המחוזיות ועוד. הצוותים מעניקים שירות אחוד לכלל המפונים ללא קשר לשיוך קופתי.

בסקירה שהעניקו נציגי מאוחדת התעדכן השר על הפעילות שנעשתה גם במרפאות שאינם ממוגנות. כך לדוגמה היה בקרית יערים, שם מעניקה מאוחדת שירות לכ-6 אלף לקוחות, ובסיוע הנהלת הישוב הועברה הפעילות תוך 48 שעות למקום מוגן, כולל קווי תקשורת ציוד מחשוב ומכשור רפואי.

מנהל מחוז ירושלים מר עופר מושלם העניק לשר סקירה על פעילות מחוז ירושלים שהינו המחוז הגדול והמוביל של מאוחדת. המחוז מטפל בכ- 560,000 לקוחות עם נתח שוק של 49%. מאוחדת מפעילה בירושלים קרוב ל-300 נקודות שירות הפרוסות ברחבי העיר, למעלה מ-40 בתי מרקחת מאוחדת פארם,  מרכז  להתפתחות הילד, מרכז לבריאות האישה, 24 מרפאות שינים, מרפאות פנימיות ועוד עשרות מרפאות בהסדר.

הוא הסביר על התאמת השירותים בזמן מלחמה, חיבור חולים כרונייים למקום קבלת הטיפול החדש ועוד.  

יו"ר מאוחדת איל גבאי: "המסירות של עובדי מערכת הבריאות, מכל המגזרים, ראויה להערכה עצומה. כל אחת ואחד מהם שם את קשיים האישיים והמשפחתיים שלו בצד, ונרתם למשימה הלאומית במטרה לתת את המענה הנכון ביותר למי שזקוק לנו כל כך בימים אלה, בין אם מדובר בצורך פיזי או נפשי. במקביל, אנחנו נערכים למגוון תרחישים, גם להסלמה בגזרה הצפונית, וערוכים להמשיך ולתת שירות רפואי חיוני, תוך קיום הערכות מצב יומיות והתאמה של השירותים והמטפלים שלנו לצרכים בשטח ולמציאות המשתנה".

לדברי מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן: "הגענו אל המלחמה הקשה הזו כשאנחנו ערוכים ומוכנים, והתחלנו לנהל את השירותים הרפואיים של הקופה בשעת חירום באופן כמעט מיידי, תוך מתן מעטפת כוללת של שירותים לכלל האוכלוסייה, וכמובן גם לנפגעי הלחימה ולאנשים שפונו מבתיהם. אין ספק שזירה מרכזית היא מערך בריאות הנפש, ולכן תוך שעות ספורות מתחילת הלחימה פתחנו מוקד סיוע נפשי שהביקוש אליו עלה על כל מה שאי פעם הכרנו, וגם קיימנו מאות שיחות טיפוליות עם אנשים שחוו אירועים קשים מנשוא. אני גאה לעמוד בראש ארגון שיודע להתגייס בשעת חירום, והמשימה המרכזית שמוטלת עלינו כרגע היא לוודא שנוכל להמשיך לתת מענה גם בטווח הארוך, לאנשים שכל כך זקוקים לנו כרגע, ועוד יזדקקו לנו בחודשים הקרובים".

עמוס מאור סמנכ"ל חטיבת לקוחות הציג בפני השר את כלל פעילות מאוחדת מתחילת המלחמה: "במאוחדת ניתן שירות מיוחד המוענק למפונים גם באמצעות ניידות דימות, רפואת שיניים ורפואת נשים המגיעות לריכוזי המפונים בכל הארץ. "

עוד פירט עמוס מאור את כל נושא בריאות הנפש. השר שמע כי מלבד קו התמיכה הנפשית המאויש ע"י עו"סים ופתוח חינם ללקוחות, מופעל גם שירות של מתן 3 טיפולים מקצועיים חינם דרך הטלפון ובמידת הצורך מפגשים פרונטליים, צוותי המלר"ד יודעים  לזהות אנשים עם מצוקות ולהפנות אותם לטיפול מהיר. זאת מלבד שירות יזום הניתן על ידי צוותי מאוחדת ללקוחות הסובלים מפוסט טראומה או נוטלים באופן קבוע תרופות פסיכיאטריות. 

מנהל מחוז ירושלים עופר משולם מוסיף ואומר: "כקופת החולים הגדולה ביותר בירושלים והסביבה, אנחנו אמונים על הבריאות של 550 אלף אנשים בשוטף, ובימים אלה נרתמנו גם לטיפול בכל תושבי העוטף והצפון שמשתכנים במלונות בסביבת העיר. רופאים רבים מגיעים למלונות בהתנדבות מלאה, ואליהם מצטרפים צוותים רפואיים נוספים שמעניקים סיוע וטיפול לכל מי שזקוק לנו בשטח. במקביל לצרכים הפיזיים, אנחנו נמצאים בעיצומו של אירוע נפשי רב נפגעים, עם גלי הדף רבים, וערוכים להמשיך לתת מענה לצרכים הייחודיים של האוכלוסיות השונות, תוך כדי כך שאנחנו קשובים לשטח ולצו השעה. מיד עם תחילת הלחימה הבנו שגם העובדים שלנו צריכים מענה, כדי שיוכלו להמשיך לתת טיפול וסיוע ללקוחות שלנו, ופתחנו 13 מעונות יום לילדי העובדים, שאפשרו להורים שלהם להגיע גם בשעת חירום וכשכל מסגרות החינוך היו סגורות".

יהודה לוי מנהל שיווק מחוז ירושלים: "שר הבריאות נחשף לעוצמה של השירות במאוחדת גם בשגרה וגם בחירום. השר עקב אחר המערכות התומכות במשל"ט ובמלר"ד בשגרת החירום. מאוחדת במחוז ירושלים עושים הכל ע"מ לסייע למבוטחי מאוחדת שיקבלו את השירות הטוב ביותר, כפי שהם רגילים לקבל מבלי שחלילה תיפגע שיגרת חייהם".

קופת חולים מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד