י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למדם

"הסדר של הבית כולו מופר": הדרכה להורים בעקבות המצב

"שימו לב שהילדים לומדים, שהם מקדישים לכך זמן בתוך סדר היום הכאוטי שלהם" • מיזם "למדם" עם הדרכה חשובה לזמנים של אי שגרה

"הסדר של הבית כולו מופר": הדרכה להורים בעקבות המצב
למידה מהנה מהבית צילום: פריפיק

"הבת שלי לומדת כל יום משעה אחת עד שעה חמש אחר הצהרים. מעבר לכך שאלו שעות שבהן המוח לא ממש עובד, ומעבר לכך ששעות הקימה התאחרו, ולכן גם שעת השינה בלילה והסדר של הבית כולו מופר - אני חושבת לפעמים על הבלגן שיש לה בלימודים ומתלבטת עם עצמי

מצד אחד, כולם ככה, היא לא תגדל לי אנאלפביתית או משהו. כולם במצב הזה וכולם ישרדו איכשהו ויצליחו בחיים בעזרת ה'.

מצד שני - מתי יושלמו הפערים הללו? כולנו יודעים שגם ככה בית הספר אינו נותן מענה מושלם לכל מה שצריך ללמוד, ועכשיו יורידו חלקים מהמבחנים, יתנו עוד הארכת זמן, הבנות שלנו הופכות ללומדות עצמאיות בעל כורחן. זה יעבוד?

מה בית הספר עושה בעניין?"

אמא יקרה!

לא מפתיע שאת מוטרדת מהלימודים של הבנות, וברור שאכפת לך שהבת שלך תצליח בלימודים. הלימודים בכיתה הם בסיס להרגלי למידה ולפעילות משמעותית בתוך קבוצה, כישורים קריטיים לחיים בהמשך, במשפחה ובעבודה.

מפתיע שאת שואלת מה בית הספר או משרד החינוך עושים, וגם מפתיע שאת מתנחמת ונרגעת מכך ש"כולם במצב הזה" ואת מאמינה ש"הם ישרדו איכשהו ויצליחו בחיים". נכון שצרת רבים היא חצי נחמה, והכוונה לחצי הרגשי של אשמה והאשמה. מבחינה מעשית - תמיד כשיש אתגר, קושי ומצב מסובך, יש מי שמצליחים ויש מי שלא. הללו שמצליחים - מתקדמים, עוברים לשלב הבא. אלו שלא - לא.

הורים שמסתכלים רחוק מבינים שהאתגר הנוכחי בלימודים ובלמידה אינו זניח, ושעליהם לעשות משהו כדי שהילדים שלהם יצליחו בלימודים למרות הכל, כי כאשר הכל יסתיים יתברר החלק הגדול שיש לכך בהצלחה.

למערכת של למדם לחצו כאן>>>

א. שימו לב שהילדים לומדים, שהם מקדישים לכך זמן בתוך סדר היום הכאוטי שלהם.

ב. תנו להם ללמוד בשעות שקל להם ללמוד בהם, לא בסוף היום ולא בצהרים.

ג. קחו כמה דקות כי להבין מה החומר שעומד לפניהם, באיזה מקצוע. מספיק שתדעו מה הכותרות, מה המסגרת, וכבר תוכלו לתווך להם את ההקדמה, את הקונספט ולעודד אותם להתחיל ללמוד.

ד. אם אתם יודעים מה הילדים שלכם לומדים, תתקשרו ל"למדם" ותשאלו אם יש להם שיעורים בתוכן הספציפי הזה. הנה הפרטים על "למדם".

מלחמה לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד