י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סורוצקין מדבר: ככה החליטו ואני לא שואל

ראיון ראשון ל'בחדרי חרדים', עם המקום הרביעי בתנועת 'דגל התורה' • הרב אליעזר סורוצקין, יו"ר ארגון הקירוב 'לב לאחים', מנסה להסביר מדוע נפלה עליו הבחירה: "ככה פסקו גדולי ישראל" • על הדחף לעסוק בעבודה ציבורית: "למדתי מהסבא שלי הגר"ז סורוצקין" • ומה עם הארגון שהוא עומד בראשו: "לא פורש מ'לב לאחים', אפשר לקיים שניהם"

הרב סורוצקין אצל הגר,ח קנייבסקי
הרב סורוצקין אצל הגר,ח קנייבסקי

לפני יממה החליט הגראי"ל שטיינמן להציב את הרב אליעזר סורוצקין, יו"ר 'לב לאחים', במקום הרביעי ברשימת 'דגל התורה', כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

"הרבה מברכים", הוא מספר בראיון ראשון 'לבחדרי חרדים'.

• מה מונח מאחורי המינוי שלך? .

"הרבה שואלים ואני עונה להם, מה השאלה, כך החליטו מרנן ורבנן גדולי ישראל. אנחנו 'נוטלים עצה מן הזקנים' אנחנו לא רק 'שומעים עצה'. כך חונכנו וכך אנחנו נוהגים בין בחיים הציבוריים ובין בחיים הפרטיים.

"גם כאשר מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצוק"ל קרא לי בשנת תשנ"ג והטיל עלי את המשימה לנהל את ארגון 'לב לאחים', ולעמוד בראשו זה לא היה אז בדיוק התוכניות שלי, כאברך צעיר בנתניה התמניתי כרב שכונה צעיר, על ידי חותני הגאון רבי ישראל מאיר לאו שהיה אז רב העיר. הקמתי עם חברי את ת"ת עוללים והייתי בתנופת עשיה בנתניה. גם אז לא שאלתי שאלות. כשגדולי ישראל קוראים לך לדגל אתה מתייצב בלי חשבונות והקב"ה עוזר. כך חונכתי בבית אבא, כך אני נוהג ולכך אני מחנך את ילדי.

• מאיפה הגיע אצלך הרצון לעסוק בצורכי ציבור?

"אני אשתף אותך, כך ראיתי אצל סבי הגדול מרן רבי זלמן סורוצקין זצוק"ל. הוא היה בו זמנית יו"ר מועצת גדולי התורה, יו"ר החינוך העצמאי ויו"ר וועד הישיבות. הייתי ילד קטן כאשר סבתי - ביתו של הטלזער רב שאני קרוי על שמו - הלכה לעולמה. עברנו אז לגור עם הסבא בביתו. כשחזרתי כל יום מהתלמוד תורה, הבית היה קטן וישבתי להכין שיעורים על השולחן שעליו קיבל הסבא את גדולי ישראל שבאו לביתו. את רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל ואת הטשיבינער רב זצ"ל. את ה'בית ישראל' זצ"ל ואת האדמו"ר מאוזורוב זצ"ל. הדמויות שלהם היו שיעורי הבית שלי.

"את האחריות לכלל ישראל למדתי מהסבא. לא אשכח את לווית הסבתא ע"ה שיצאה מבית הלוויות הקטן של 'שערי צדק' שהיה אז במרכז העיר. הסבא ישב על הספסל ומתו מונח לפניו, ושניים מראשי החינוך העצמאי נגשו אליו והחתימו אותו על מסמכים שבוודאי היו חשובים".

• 25 שנה אתה מוביל את 'לב לאחים' על כל המשתמע מכך, איך עוזבים דבר כזה בשביל כנסת?

"זו לא החלטה שלי זו החלטה של מרנן ורבנן גדולי ישראל. אני שליח שמשתדל למלא את השליחות המוטלת עליו. כשסיפרתי לחברי בהנהלת 'לב לאחים' על מה שהולך לקרוא הם מיהרו לביתו של מרן ראש הישיבה. כולם יחד. הרה"ג רבי צבי אליאך, רבי ברוך שפירא, רבי אליהו מאיר קלוגמן. לקחו איתם את הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי, את הרה"ג אורי זוהר, וכמובן הרב זייבלד, הרב חפץ והרב צבי שורץ. הם העלו את כל הטיעונים. מרן ראש הישיבה המכיר מקרוב כל פרט בעבודת 'לב לאחים' השיב ללא היסוס: 'אפשר לקיים שניהם'. עכשיו זו כבר לא שאלה מה להעדיף עכשיו השאלה היא איך מקיימים שניהם".
סורוצקין לב לאחים דגל מקום רביעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד