י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גדולי ישראל מזהירים: "שלא יהיה רפיון בלימוד"

במכתב מיוחד המתפרסם קוראים גדולי ישראל "חס ושלום שיהיו הימים המסוגלים האלו לימי רפיון והתרחקות מלימוד"

הגרי"ג בהדלקה. צלם: יעקב נחומי
הגרי"ג בהדלקה. צלם: יעקב נחומי

עם תחילתם של ימי החנוכה הנעלים, מתפרסמת היום (ד) קריאת קודש מיוחדת של גדולי ישראל לחזק את ימי החנוכה הנעלים כימים של חיזוק בהתמדת התורה ולא חלילה שיהיו כימי רפיון והתרחקות מהתורה הקדושה.

על קריאת הקודש חתמו הגראי"ל שטיינמן, הגר"ש וואזנר, הגר"ח קניבסקי, הגר"נ קרליץ והגר"ג אדלשטיין, ובה הדגישו את מעלתם המיוחדת של ימים אלו, שבהם נמסרו זדים ביד עוסקי תורתך.

גדולי ישראל מעוררים בשנים האחרונות על דבר החיזוק הנדרש מבני התורה בימי החנוכה. בהוראתו של הגראי"ל שטיינמן, מתקיימים בימי החנוכה כהרגלם סדרי הלימוד בישיבות "ארחות תורה" ו"תורה בתפארתה", כאשר אף השיעורים היומיים נמסרים ללא הפסקה תמידים כסדרם. כמו כן, בהוראתו של הגר"ג אדלשטיין מתקיימים בימי החנוכה כהרגלם סדרי הלימוד בישיבת פוניבז', כאשר אף בשבת חנוכה נשארים תלמידי הישיבה להגות בתורה בין כתלי הישיבה.

במכתב המיוחד נאמר: "לבני הישיבות והכוללים ה' עליהם יחיו, הן מודעת סגולת ימי החנוכה בהם ביקשו זדים להשכיחם תורתך, וברחמי השי"ת גברו בני חשמונאי והעמידו התורה בישראל, וכבר כתב השל"ה הק' שימים אלו מסוגלים להתמדת התורה יותר מבשאר ימים".

"ועל כן ראוי בימי החנוכה להתחזק ביותר בעסק התורה ובעמלה, וח"ו שיהיו הימים המסוגלים האלו לימי רפיון והתרחקות מלימוד התורה הק', ויפה עשו בישיבות הקדושות שהנהיגו חיזוק סדרי הלימוד בחנוכה. ולשומעים ינעם ותבוא עליהם ברכת טוב".
מכתב חיזוק חנוכה תורה חתימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד