כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הלשכה מנסה לחדד

השרים התקוממו על נתניהו ותקפו: "זה הזוי להעביר להם כספים"

"צריך לשלם לפועלים הפלסטינים כדי לא לערער את המצב הביטחוני". כך אמר ראש הממשלה לשרי הממשלה וספג ביקורת חריפה. בחוד החנית היו סמוטריץ' שאמר: "אתה מציע לשלם לפלסטינים כדי שלא ירצחו אותנו?" וברקת: "זה הזוי להעביר להם כספים. ולחשוב שאם נשלם זה ימנע פיגועים"

השרים התקוממו על נתניהו ותקפו: "זה הזוי להעביר להם כספים"
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציע להעביר כספים לפועלים הפלסטיניים שהורחקו מישראל בהמלצת מערכת הביטחון - שרים בקבינט מתנגדים בחריפות.

מיכאל שמש מפרסם ב'כאן 11' כי בקבינט המדיני ביטחוני התפתח ויכוח חריף מאוד כשהשרים בצלאל סמוטריץ׳, איתמר בן גביר וניר ברקת תקפו את הכוונה לאפשר "פיצוי" לפועלים פלסטיניים כדי למנוע מתיחות ביו"ש. הנושא עלה גם בקבינט החברתי שהתכנס אתמול.

נתניהו אמר בדיון: "צריך לשלם לפועלים הפלסטינים כדי לא לערער את המצב הביטחוני. זו ההמלצה של מערכת הביטחון. צה"ל והשב"כ אומרים שהם יושבים בבית ממורמרים בלי פרנסה. זה עלול לחמם את השטח".

סמוטריץ' מתקומם ושואל: "לא הבנתי. אתה מציע לשלם לפלסטינים כדי שלא ירצחו אותנו?" עוד הוסיף סמוטריץ' בציניות: "אתה מציע פה דמי אבטלה לפלסטינים?".

נתניהו משיב: "ננסה להעביר את הכסף דרך גורם שלישי / מדינות אחרות".

שר הכלכלה ניר ברקת הצטרף גם הוא ואמר: "זה הזוי להעביר להם כספים. ולחשוב שאם נשלם זה ימנע פיגועים. מה זה משנה מאיפה הכסף יגיע? אני מתנגד לזה בתוקף, מה פתאום שנדאג למשכורות לפועלים פלסטינים בזמן מלחמה?".

נתניהו סיכם ואמר לשרים: "לא, לא הבנתם אותי נכון. מדינה שלישית תממן את זה. אבל אם אתם חושבים שהכל בסדר, נחכה ונראה".

גורם בלשכת נתניהו הגיב לפרסום וחידד: "רה"מ אמר שיש שיח עם מדינות זרות שיממנו מימון ביניים את המשכורות של העובדים לתקופה מוגבלת. לא נשקלת אפשרות שישראל תעשה זאת". במקביל, "רה"מ הנחה להביא עובדים זרים ממדינות העולם כדי למלא את החסר בחקלאות, בניה ותעשייה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפרסום ומסר: "השר סמוטריץ' צודק. אסור לחזור לקונספציה המסוכנת; לרשות הפלסטינית, שתומכת בטבח אותו ביצעו מחבלי החמאס באחינו ואחיותינו בשביעי באוקטובר - לא מגיע לקבל ולו שקל אחד. הרשות היא לא חלופה לחמאס, היא בת ברית של החמאס - וכך יש להתייחס אליה: גם כעת, וגם ביום שאחרי המלחמה".

עימות פועלים פלסטינים בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' ניר ברקת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד