כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שוחחו על אפשרות שלא ישרוד

ממשל ביידן חושב שנתניהו לא יחזיק מעמד מבחינה פוליטית

הנשיא ביידן ועוזריו החלו לדון באפשרות שראש הממשלה נתניהו לא ישרוד פוליטית בישראל בתקופה הקרובה. בממשל מעריכים שזמנו של נתניהו בשלטון בישראל קצוב. פקידים אמריקאים כבר בודקים יורשים פוטנציאליים

ממשל ביידן חושב שנתניהו לא יחזיק מעמד מבחינה פוליטית
ביידן ונתניהו צילום: חיים צח\לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועוזרים בכירים דנו בסבירות שימיו הפוליטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ספורים - והנשיא אמר את הדברים לראש הממשלה באחת השיחות האחרונות ביניהם.

אתר 'פוליטיקו' מדווח, כי נושא חייו הפוליטיים של נתניהו עלה בפגישות האחרונות של הבית הלבן בהן היה מעורב ביידן, לדברי שני בכירים בממשל. זה כלל דיונים מאז נסיעתו של ביידן לישראל, שם נפגש עם נתניהו.

הנשיא ביידן הרחיק לכת ואמר לנתניהו "לחשוב על יורשו", כך אמרו שני פקידי ממשל.

פקיד אמריקאי נוכחי ופקיד אמריקאי לשעבר אישרו כי הממשל סבור שלנתניהו נותר זמן מוגבל בתפקיד. הפקיד הנוכחי אמר שהציפייה הפנימית היא שראש הממשלה יצליח למשוך עוד מספר חודשים, או לפחות עד ששלב הלחימה המוקדם של המערכה הצבאית של ישראל ברצועת עזה יסתיים, אם כי כל ארבעת הפקידים ציינו את חוסר הנבואה המוחלט של הפוליטיקה הישראלית.

מנגד פקיד אחר בבית הלבן המעיט בנושא עתידו של נתניהו, ואמר שכל פטפוט על כך הוא ספקולציות סרק והתעקש שהמיקוד של הממשל הוא באופן מוחלט בתמיכה בביטחון ישראל. "נתניהו הוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בישראל והספד המדיני שלו נכתב בטרם עת" אמר.

עוד דווח, כי פקידים אמריקאים משוחחים עם בני גנץ, נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד