כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"שמועות חסרות בסיס"

צפון קוריאה מכחישה את הדיווח כי נשק צפון קוריאני הגיע לחמאס

שגריר צפון קוריאה באו"ם הכחיש את הדיווחים שהתפרסמו בימים האחרונים על השימוש של חמאס בנשק צפון קוריאני במלחמתה נגד ישראל כ"שמועות חסרות בסיס"

צפון קוריאה מכחישה את הדיווח כי נשק צפון קוריאני הגיע לחמאס
מהתחמושת של מחבלי חמאס צילום: מתוך שידורי כאן 11

שגריר צפון קוריאה באו"ם הכחיש את הדיווחים כי חמאס משתמש בנשק צפון קוריאני במלחמה נגד ישראל כ"שמועות חסרות בסיס". בנאום בישיבת העצרת הכללית של האו"ם, השגריר קים סונג התייחס לדיווח של "כמה כלי תקשורת השייכים לממשל האמריקני", והאשים את וושינגטון בניסיון להעביר את האשמה למלחמה במזרח התיכון למדינה שלישית.

בשבוע שעבר, צוטט בתקשורת שגריר ישראל בדרום קוריאה, עקיבא תור, שכביכול אמר כי הרשויות הישראליות יודעות שנשק מתוצרת צפון קוריאה נמצא בשימוש על ידי חמאס.

"כמה מדינות מערביות נוקטות במסע הכפשות נגד צפון קוריאה כדי לקשר בכוח את המשבר במזרח התיכון אלינו", אמר שגריר צפון קוריאה.

"חלק מהתקשורת השייכת לממשל האמריקני מפיצים שמועה חסרת בסיס ושקרית לפיה נראה כי הנשק של צפון קוריאה משמש לתקיפה על ישראל", הוסיף.

הוא גם טען שהתקשורת בונה את דעת הקהל לפיה הצפון ישתמש באסטרטגיית "דיפלומטיה סחיטה" כדי להסלים את המתיחות על ידי ניצול האינטרס של ארה"ב במזרח התיכון ובאוקראינה.

בהבעת תמיכתה של צפון קוריאה בפלסטינים, הדגיש השגריר כי "כמה מדינות" מחמירות את המצב ברצועת עזה על ידי גיבוי לישראל ולפעולה הצבאית שלה.

"המשלחת שלנו מאמינה בתוקף שהמשבר הנוכחי ברצועת עזה חייב להסתיים לאלתר, ויש להגן על כל האזרחים", אמר.

צפון קוריאה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד