ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אין שני צדדים

תומך ישראל: הנאום המחבק של סגן הקנצלר

"הקמתה של מדינת ישראל אחרי השואה הייתה הבטחה לביטחונם של היהודים, וגרמניה מחויבת לקיים את ההבטחה הזאת". כך אומר הלילה סגן קנצלר גרמניה רוברט האבק בנאום מיוחד תומך ישראל. הוא שיגר מסר חד משמעי לאנטישמיים שמרימים ראש: "מי שגרמני יעמוד על כך למשפט, מי שלא גרמני מסכן בכך את שהותו בגרמניה"

תומך ישראל: הנאום המחבק של סגן הקנצלר
רוברט האבק צילום: באדיבות המצלם

סגן קנצלר גרמניה, רוברט האבק, נשא הלילה (חמישי) נאום היסטורי באורך כעשר דקות, נאום תומך ישראל באופן מובהק בפתח היום ה-27 למלחמת 'חרבות ברזל'. בנאומו דיבר האבק על כך שהדברים "התבלבלו מהר מדי" והסביר, "ביטחונה של מדינת ישראל הוא חיוני לנו כמדינה. זה היה הדור של הסבים שלי שרצה להשמיד חיים יהודיים באירופה וגרמניה". לדבריו, "הקמתה של מדינת ישראל אחרי השואה הייתה הבטחה לביטחונם של היהודים, וגרמניה מחויבת לקיים את ההבטחה הזאת. המחויבות הזאת גם אומרת שיהודים בגרמניה לא צריכים לפחד להראות את דתם ותרבותם אבל הפחד הזה חזר כעת". את דבריו תרגמה הכתבת הישראלית בגרמניה, אנטוניה ימין.

סגן הקנצלר התייחס בדבריו לחששות הקהילות היהודיות במדינתו לשלוח את הילדים לבתי הספר, שנמנעת מלבקר במקומות מסוימים ועל יהודים שמפחדים לענוד ולחבוש סממנים יהודיים ואמר "כל זה כמעט 80 שנה אחרי השואה". הוא מציין שהסולידריות עם ישראל היא ברורה; "בזמנים כאלה צריכים להיות מאד ברורים: אי אפשר לסבול אנטישמיות בשום צורה. האנטישמיות שאנו רואים בהפגנות מצריכה תגובה פוליטית קשוחה. אין בגרמניה מקום לאנטישמיות דתית. מי שחי במדינה הזאת חי לפי החוקים של המדינה הזאת והוא צריך להבין זאת. המדינה שלנו מאפשרת זכויות אבל גם חובות ואי אפשר להפריד ביניהם".

הוא שיגר מסר תקיף וחד משמעי לאנטישמיים שמרימים ראש ואמר: "שריפה של דגלי ישראל זו עבירה פלילית, כך גם האדרה של מעשי הטרור של חמאס. מי שגרמני יעמוד על כך למשפט, מי שלא גרמני מסכן בכך את שהותו בגרמניה". האבק ציין גם את האנטישמיות מהצד הימני של המפה הפוליטית ודיבר על המסוכנות שלו.

בנאום שנמשך כאמור כ-10 דקות, תקף סגן קנצלר גרמניה רוברט האבק את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהצטלם עם מנהיגי חמאס ותוך כדי הצר על פגיעה בחפים מפשע בזמן שהוא פוגע בחפים מפשע על אדמת אוקראינה".

לדבריו, טיעון "שני הצדדים" לא מוביל כאן לדבר שכן, "חמאס הוא ארגון טרור רצחני שפועל למען השמדתה של מדינת ישראל ורצח כל היהודים". סגן הקנצלר סיפר בדבריו שבביקור האחרון שלו בטורקיה טענו נגד איסור ההפגנות הפרו פלסטיניות בגרמניה, "הסברתי להם שכמובן שאפשר לבקר את ישראל אבל שבשום אופן אסור לעודד אלימות נגד יהודים או לחגוג אלימות נגד יהודים".

הוא שב והתייחס לחמאס: "זה היה החמאס שרצח בצורה חייתית ילדים, הורים וסבים בבתיהם. שהתעלל בגופות וחטף אנשים. הדיווחים שמגיעים משם הם דיווחי אימה ועדיין יש מי שחוגג את חמאס כתנועה של לוחמי חופש?".

לסיכום אמר: "מי שלא איבד את התקווה לשלום באזור, מי שמאחל לפלסטינים את הזכות למדינה משלהם חייב להבדיל. וההבדל הוא שהחמאס הרצחני מעוניין למנוע שלום, החמאס לא רוצה פיוס עם ישראל אלא מחפש את השמדתה. ולכן אני חוזר על כך, ביטחונה של ישראל זו המחויבות שלנו. גרמניה יודעת את זה!".

גרמניה קנצלר גרמניה מלחמת חרבות ברזל חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד